Analytici očekávali 11procentní nárůst tržeb. „Slavíme vynikající rok, a to v obtížnějším prostředí,“ cituje agentura Reuters slova předsedy představenstva společnosti Axela Dumase. Společnost uvedla, že její tržby za čtvrté čtvrtletí dosáhly 3,96 miliardy eur (99,2 miliardy Kč).
Pár akcií a z příbuzných jsou milionáři. Z úspěchu Hermèsu těží široká rodina![]() |
Růst tržeb potvrdily všechny geografické oblasti, přičemž zvláště silný výkon zaznamenala Amerika, uvedla společnost v tiskovém prohlášení. Asijský region mimo Japonsko je největším trhem Hermès a tržby tam ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly o devět procent, a to i přes pokles návštěvnosti v pevninské Číně, který byl patrný od konce prvního čtvrtletí 2024.
Růst tržeb zaznamenaly všechny divize, přičemž nejvyšší nárůst o 21,5 procenta vykázala divize koženého zboží a zboží pro koně. Axel Dumas také uvedl, že Hermès letos celosvětově zvýšil ceny svých produktů o šest až sedm procent, a to z důvodu vyšších výrobních nákladů a směnných kurzů. Společnost také vyplatí bonus ve výši 4 500 eur (113 000 Kč) více než 25 000 zaměstnancům.
Akcie výrobců luxusního zboží se odrážejí ode dna. Nadějí jsou USA i Čína![]() |
Společnost v pátek také oznámila plány na výjimečnou dividendu ve výši 10 eur (250 Kč) na akcii. Ohledně dalšího vývoje je Dumas optimistický. „Zůstávám velmi pozitivní ohledně roku 2025, ale přesto si uvědomuji, že srovnávací základny budou velmi vysoké. Laťka je vysoko,“ uvedl.
Úspěch neslaví všichni
Dvouciferný nárůst tržeb luxusního giganta však kontrastuje s výsledky konkurence. Společnost LVMH, která vlastní značky Louis Vuitton a Bulgari, oznámila nárůst tržeb za čtvrté čtvrtletí loňského roku o jedno procento.
Francouzská skupina Kering, která vlastní značku Gucci, tento týden oznámila naopak pokles tržeb. Její tržby se ve čtvrtém čtvrtletí proti předcházejícímu roku snížily o 12 procent. Pokles byl způsoben stagnací prodejů značky Gucci, která který představuje téměř polovinu tržeb skupiny.
Luxusu se nedaří, tři francouzští miliardáři letos utrpěli rekordní ztráty![]() |
Prodeje menších značek skupiny, zejména značky Bottega Veneta, byly ovšem lepší, než se očekávalo. „Tyto výsledky by měly investory uklidnit, že i v současné době, kdy je sentiment na trhu nízký, dochází k mírnému zlepšení, a to díky příznivé pozici společnosti,“ uvedli analytici ze společnosti RBC.
Generální ředitel společnosti Kering Francois-Henri Pinault řekl, že skupina se skupina dostala do bodu stabilizace, ze kterého se postupně vrátí na růstovou trajektorii. „Gucci se vrátí. Nemám o tom absolutně žádné pochybnosti,“ cituje jeho slova agentura Reuters.
Varoval však, že tržby v roce 2025 porostou pomalu. Skupina se zaměřuje na kontrolu nákladů a letos plánuje uzavřít přibližně 50 ze svých 1 800 obchodů, z nichž třetina jsou outletové prodejny.