Pivovary Lobkowicz vstoupí koncem května na pražskou burzu

  11:21aktualizováno  11:21
Pivovary Lobkowicz, které sdružují sedm regionálních pivovarů, vstoupí koncem května na burzu v Praze. Veřejně obchodovat by se měla necelá polovina akcií. Firma tím chce získat prostředky na nové restaurace, investice do marketingu a exportu.

Světlý ležák pivovaru Lobkowicz. | foto: pivovar Lobkowicz

Na pražskou burzu zatím žádná pivovarnická společnost nevstoupila a v regionu střední a východní Evropy budou Pivovary Lobkowicz teprve druhou firmou z oboru na burze. Už loni v říjnu vstoupila na burzu v Praze likérka Stock. (více o vstupu Stock na burzu čtěte zde)

Maximální cenu za akcii pro drobné investory stanovily Pivovary Lobkowicz (PLG) na 175 korun, nabídkovou cenu zveřejní 23. května. Na pražské burze by se měl začít titul obchodovat 28. května. Akcie bude společnost nabízet i v Rakousku, na burzu se však nedostanou.

Pro piva chodíme více do obchodu než do hospody

O aktuálním vývoji prodejů piv, včetně ochabujícího zájmu o pivní mixy, se dozvíte v květnovém čísle Retail Info Plus.

"Akcie bude listovaná pouze na burze v Praze. To, že je nabídka i v Rakousku, neznamená, že bude listovaná na burze ve Vídni," uvedl pro ČTK Antonín Piskáček z České spořitelny. Tato banka je podle již dříve uvedených informací hlavním manažerem emise pro Českou republiku.

PLG nabídnou 5,7 milionu akcií stávajících i nových akcionářů, z tohoto počtu pak 2,3 miliony nově vydaných akcií. Nabídku může firma ještě zvýšit. Pivovary celkem zobchodují 48,77 procenta veškerých akcií a při maximální předpokládané ceně mohou získat až jednu miliardu korun.

"Vstup na pražskou burzu představuje nový milník v historii naší skupiny a završuje naše mnohaleté úsilí vybudovat silnou profitabilní společnost na vysoce konkurenčním trhu výrobců piva v ČR. Vydáním akcií získáme další prostředky pro další rozvoj na trhu prostřednictvím akvizic nových restaurací a hospod, nových investic do marketingu a rozšiřováním exportu do nových teritorií," uvedl předseda představenstva a ředitel PLG Zdeněk Radil.

Pivovary Lobkowicz jsou pátým největším výrobcem piva v Česku. Součástí skupiny jsou pivovary v Uherském Brodě, Protivíně, Jihlavě, Hlinsku v Čechách, Klášteře Hradišti nad Jizerou, ve Vysokém Chlumci a Černé hoře na Blanensku. Pivovary vaří piva Lobkowicz, Černá Hora, Platan, Ježek, Klášter, Rychtář, Uherský Brod a další.

Autor:

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Od rejžáků k čištění zubů. Kartáčky od Spokaru si razí cestu do Evropy

Zubní kartáčky pod značkou Spokar se vyrábí od roku 1991.

Pelhřimovská značka Spokar chce těžiště výroby přesunout od výrobků, které konkurují levné asijské produkci ke zboží, s...

Papírových letáků s nabídkou slev je moc, obchody je chtějí omezit

Ilustrační snímek

Papírové letáky jsou nejsilnější zbraní obchodů při lovu zákazníků. Počet letáků zaplavujících české domácnosti je...

Pět podprsenek ve skříni už je dnes málo, říká ředitel Astratexu

Miroslav Tesař, obchodní ředitel společnosti Astratex

Spodní prádlo už není takové tabu, ženy nosí čím dál více odvážnější outfity. „Dá se říct, že v dnešní době se prádlo...

Najdete na iDNES.cz