Na změnu značky upozornil server autoforum.cz na základě informace společnosti Schwarz Mobility Services patřící do německé skupiny, ovládající obchodní řetězce Lidl a Kaufland. Na BMW přesedlají oba řetězce.
Ukončit spolupráci s Audi se majitel obchodů rozhodl po mnoha letech. Celkový počet nově nakupovaných aut firma nezveřejnila, německá média však spekulují o počtu zhruba deseti tisíc vozů ročně.
Podle zdroje tuzemského serveru auroforum.cz se zhruba osm set vozů z tohoto počtu každoročně dostane do České republiky. Strategie řetězce přitom podle listu bude stejná jako v Německu: měnit každých šest měsíců třetinu flotily za zcela nové vozy a ty starší po 18 měsících nabízet k odkupu. Poté, co najedou maximálně 50 tisíc kilometrů.
Zdroj autoforum.cz uvedl, že přesedlání na BMW Řady 3 je pro Lidl velmi výhodné, protože dostal padesátiprocentní slevu. Podle serveru retaildetail.eu BMW nabídlo slevu od 48 do 50 procent, zatímco Audi jen 42 procent.
Za rok a půl však cena vozů na polovinu hodnoty rozhodně neklesne, a tak by se mohla strategie pro firmu stát do určité míry i ziskovou záležitostí.
Problém to může být pro zdejší dealery, kteří do Lidlu dodávat nebudou a navíc se budou muset popasovat se situací, kdy tuzemský trh zaplaví množství aut BMW ve slušném stavu a za velice příznivou cenu.
Na tuzemském trhu se totiž ročně může objevit více trojkových BMW, než kolik jich v současnosti zákazníci za celý rok nakoupí. Za celý loňský rok se prodalo v tuzemsku jen 547 exemplářů tohoto modelu, uvedl list.
České zastoupení Lidlu se ke zprávě vyjádřilo zdrženlivě: „Ojeté firemní automobily prodáváme, stejně jako ostatní společnosti, které mají vlastní vozový park. Automobily prodáváme prostřednictvím elektronických aukcí přes zprostředkovatelské společnosti. Naše společnost však žádné vozy napřímo neprodává, a to ani svým zaměstnancům,“ odpověděla mluvčí Zuzana Holá.