A tento podíl se bude dál zvyšovat. Podle studie společnosti Mercer Management Consulting bude v roce 2010 cestovat s levnými aerolinkami každý třetí pasažér, napsal rakouský deník Der Standard.
V létě 2004 fungovalo v Evropě už 54 nízkonákladových aerolinií. Ne všechny společnosti se ale světlé budoucnosti dožijí. Současně s růstem tržního podílu předpovídají analytici i konsolidaci v oboru, která přinese bankroty a fúze.
Podle autora studie Dietera Schneiderbauera nepřežije řada dopravců už letošní zimu. A to hlavně kvůli vyšším cenám pohonných hmot a nižšímu vytížení kapacit letadel.
V-Bird, Volare a Air Polonia musely podle agentury APA už s létáním přestat, Basiq Air se začlenila zpět do své holandské mateřské firmy Transavia.
Z tohoto vývoje těží především "starší", zavedené firmy, jako je Ryanair nebo easyJet, u kterých se předpokládá, že v budoucnu svoji pozici na trhu dál posílí.
VÝVOJ TRŽNÍCH PODÍLŮ JEDNOTLIVÝCH DOPRAVCŮ (údaje v %, zdroj Mercier, APA) | |||
Rok | Klasické aerolinky | Chartery | Nízkonákladové |
2000 | 75 | 20 | 5 |
2003 | 62 | 19 | 19 |
2010 | 55 | 12 | 33 |