V podstatě jediný americký výrobce a jeden z mála prodejců velkých motocyklů, který v USA přežil konkurenci japonských strojů, totiž dokázal v loňském roce opět zvýšit svůj obrat a zisky. A to přesto, že se mírně zvedla průměrná cena nabízených modelů a překonala hranici patnácti tisíc tisíc dolarů.
Tržby společnosti vyrábějící přes 200 tisíc motorek ročně vzrostly vloni ze 756,2 milionu dolarů dosažených v roce 2000 na téměř 900 milionů. A co je ještě důležitější, Harley-Davidson dokázal zvýšit i své zisky - z předloňských zhruba 94 milionů dolarů se firma dokázala vyšplhat přes 118 milionů dolarů.
Takovéto úspěchy mají samozřejmě vliv i na akcie společnosti. Ty pomalu, ale jistě rostou v podstatě od poloviny osmdesátých let, kdy se firmě podařilo dostat se z krize způsobené japonskou konkurencí. I když ani značce Harley-Davidson se nevyhnula určitá nedůvěra investorů po loňských zářijových útocích na Spojené státy.
Výrobce celkem 24 modelů, mezi nimiž jsou například Tlustý chlapec, Král silnic nebo stále ještě legendární Electra Glide, však nechce usnout na vavřínech. Přestože zůstává jednou z mála světových firem, která nemusí díky věhlasu a jakési mystice své značky platit ani cent za reklamu, naopak ještě získává nemalé peníze za licence na používání svého loga od oblečení přes kávu až k vánočním ozdobám, snaží se jít dále vpřed.
Nedávno se společnost sídlící v americkém městě Milwaukee spojila s německou automobilkou Porsche. Budou spolu vyrábět nové motory a vedení Harleye-Davidsonu doufá, že se jí tak podaří více než zdvojnásobit dosavadní zhruba 6,3procentní podíl na evropském trhu.
Právě na zahraniční trhy, zejména na Evropu se chce společnost zaměřit mnohem více než doposud. I když se jí zatím menší zájem Američanů o luxusní výrobky zatím příliš nedotkl a na vybraný stroj se někdy musí i v USA čekat pro velký zájem přes půl roku. Z dvou set tisíc motocyklů zatím firma vyváží pouze necelou čtvrtinu své produkce, a to zejména do Asie.