Firma Karlovarská korunní kyselka začala kontroverzní reklamní spoty vysílat na konci května 2004.
Proti reklamě se ohradila společnost Karlovarské minerální vody (KMV), která mimo jiné vyrábí vodu Magnesia. Té vadilo, že reklama varovala před minerálkami, které obsahují příliš mnoho hořčíku (latinsky magnesium). - více zde
"Rozhodnutí vrchního soudu vítáme. Napadené reklamní spoty byly součástí ucelené reklamní kampaně a rozhodnutím plzeňského soudu byl efekt této kampaně zmařen. Jsme proto rádi, že můžeme oblíbené reklamní spoty do vysílání vrátit," sdělil Jozef Gemela ze společnosti Alphaduct, která Korunní distribuuje.
"Jsme přesvědčeni, že jednání KMV mělo za cíl poškodit a neprávem očernit Korunní, která v posledních letech zaznamenala výrazné úspěchy na trhu minerálních vod," dodal.
V současnosti jsou to prý právě reklamy na Magnesii, které čelí podezření z rozšiřování nepravdivých informací.
"Po tom, co tisková reklama KMV uveřejněná v létě minulého roku byla Radou pro reklamu označena za klamavou a vysloužila si protest samotného Státního zdravotního ústavu, prověřuje nyní Rada pro reklamu také televizní spot Magnesie. V tomto spotu má totiž konzumaci Magnesie podporovat údajné doporučení České lékařské komory," uvedla společnost Alphaduct v tiskovém vyjádření.
Stanovisko společnosti KMV se iDNES nepodařilo získat.