Informoval o tom zpravodajský portál Hlídací pes. Ten už na začátku letošního roku uvedl, že se podnik rozdělil a významná část firmy se zhruba dvoumiliardovým majetkem přešla do zadlužené společnosti Adelardis. Ze Škody Investment se tak de facto stala prázdná skořápka.
Přesto ji nyní Petr Kellner koupil v rámci akvizice Škody Transportation. Podle serveru může hrát roli to, že stále vlastní několik důležitých dceřiných společností.
Fotogalerie |
Kdo za Škodou Investment, která vznikla při privatizaci Škody Holding, stojí, není jasné. Stopy vedou do spleti kyperských firem a končí na Kajmanských ostrovech.
Společnost Adelardis, na níž letos Škoda Investment převedla svůj majetek, patřila architektu Hynku Gloserovi. Jeho firma se v minulosti podílela na revitalizaci průmyslové zóny na okraji Plzně, kde Škodovka působila. Architekt v ní nyní prostřednictvím firmy Cias Holding vlastní 5 procent. Zbylé podíly si rozdělily kyperské firmy, které ovládají také Škodu Investment.
Jedna z kyperských firem, Eurmax Limited, až do letošního března patřila Marku Čmejlovi a Jiřímu Divišovi, manažerům nepravomocně odsouzeným švýcarským soudem za podvody při ovládnutí Mostecké uhelné.