Informoval o tom zpravodajský portál Hlídací pes. Ten už na začátku letošního roku uvedl, že se podnik rozdělil a významná část firmy se zhruba dvoumiliardovým majetkem přešla do zadlužené společnosti Adelardis. Ze Škody Investment se tak de facto stala prázdná skořápka.
Přesto ji nyní Petr Kellner koupil v rámci akvizice Škody Transportation. Podle serveru může hrát roli to, že stále vlastní několik důležitých dceřiných společností.
Kdo za Škodou Investment, která vznikla při privatizaci Škody Holding, stojí, není jasné. Stopy vedou do spleti kyperských firem a končí na Kajmanských ostrovech.
Společnost Adelardis, na níž letos Škoda Investment převedla svůj majetek, patřila architektu Hynku Gloserovi. Jeho firma se v minulosti podílela na revitalizaci průmyslové zóny na okraji Plzně, kde Škodovka působila. Architekt v ní nyní prostřednictvím firmy Cias Holding vlastní 5 procent. Zbylé podíly si rozdělily kyperské firmy, které ovládají také Škodu Investment.
Jedna z kyperských firem, Eurmax Limited, až do letošního března patřila Marku Čmejlovi a Jiřímu Divišovi, manažerům nepravomocně odsouzeným švýcarským soudem za podvody při ovládnutí Mostecké uhelné.