(ilustrační snímek) | foto: Tomáš Krist, MAFRA

Kaufland vyřazuje z regálů výrobky Knorr či Dove, jsou příliš drahé

  • 348
Obchodní řetězec Kaufland se nedohodl s výrobcem spotřebního zboží Unilever a rozhodl se ze svých prodejen stáhnout přibližně 480 produktů této společnosti. Z jeho regálů tak zmizí značky jako Knorr nebo Dove. Opatření je podle řetězce důsledkem jednostranného zvýšení cen na straně výrobce.

Kaufland tvrdí, že Unilever „drasticky“ zvýšil své ceny v krátkodobém horizontu, napsal německý týdeník Lebensmittel Zeitung, který je určený pro manažery v potravinářském průmyslu. Krok by měl v Německu ovlivnit všechny významné značky koncernu.

„Nová nabídka obsahuje podmínky, které nedovolují, abychom našim zákazníkům nabízeli kromě širokého sortimentu také nejlepší ceny, což jsou klíčové sliby, které jim dáváme,“ citoval týdeník Andrease Schoppera, vedoucího nákupu společnosti Kaufland pro Německo.

Některé značky z portfolia Unileveru nebudou na regálech řetězce dostupné ani v dalších zemích střední a východní Evropy, včetně České republiky. „V Česku nejde o všechny produkty Unileveru. Opatření se týká značek Knorr, Sunlight, Coccolino a Surf,“ řekla Hospodářským novinám mluvčí českého Kauflandu Renata Maierl.

Od tohoto týdne nahrazují vyřazené výrobky především privátní značky Kauflandu jako K-Classic, K-Bio a další. Zástupci koncernu Unilever situaci odmítli komentovat.

Pro britsko-nizozemskou společnost to není poprvé, kdy její výrobky zmizely z velkého evropského řetězce, píší Hospodářské noviny. V roce 2016 kvůli desetiprocentnímu nárůstu cen vypadly z nabídky e-shopu Tesco ve Velké Británii.

Unilever patří mezi největší světové výrobce spotřebního zboží. V České republice působí od roku 1991.

Kaufland od letoška testuje samoobslužné pokladny pro velké nákupy:

20. července 2018