Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: iDNES.cz / Profimedia.cz

Jihoafrický vlastník serveru Aukro pohltí nákupní galerii Mall.cz

  • 43
Jihoafrická mediální a na internetový obchod zaměřená firma Naspers, pod kterou spadá Aukro.cz, kupuje většinový podíl v nizozemském Netretail Holdingu, k jehož klíčovým značkám patří český nákupní portál Mall.cz. Dva tuzemští rivalové na poli internetového prodeje tak budou pod jednou "střechou".

Mluvčí Mall.cz transakci bez bližších podrobností stvrdila. "Můžeme potvrdit skutečnost, že se společností Naspers byly dnes podepsány transakční dokumenty. V současné době čekáme na vyjádření regulačních úřadů a celou záležitost nemůžeme dále komentovat," řekla v pátek iDNES.cz Michala Gregorová. Prodej musí schválit antimonopolní úřady.

Akvizice znamená, že Mall.cz a Aukro.cz, tedy dva konkurenti v internetovém prodeji zboží, budou mít stejného vlastníka - skupinu Allegro. Ta spadá do struktury jihoafrické firmy Naspers a kupuje většinový podíl v Netretail Holdingu. Součástí Allegra je už nyní kromě portálu Aukro.cz například i srovnavač cen Heuréka.cz nebo realitní web bezrealitky.cz.

Jihoafričané kupují podle serveru motejlek.com, který na transakci upozornil, 75 až 80 procent holdingu a celou skupinu oceňují na sumu 220 až 230 milionů eur (v přepočtu až 5,7 miliardy korun). 

Definitivní částku, která se bude pohybovat v tomto rozmezí, je podle serveru třeba ještě očistit o dluhy, peníze na účtech a o další položky, obvyklé při takovýchto transakcích.

Mall.cz vznikl v roce 2000. Obchod začínal pod názvem Bilezbozi.cz. Kromě Česka působí pod stejným názvem i na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Součástí Netretail Holdingu je od roku 2008. Mall.cz v tuzemsku zaměstnává 180 lidí, vlastní distribuční centrum a pět výdejních míst zboží v Praze, Brně
a v Ostravě.

Netretail Holding ve fiskálním roce 2011, který končil letos v březnu, měl obrat odhadem 160 milionů eur, tedy 4 miliardy korun. Předloni to bylo 109 milionů eur, což je 2,7 miliardy Kč.

Naspers

Jihoafrická společnost vznikla v roce 1915. Její akcie se prodávají na burze v Londýně a v Johannesburgu. Firma vyrostla především v posledních dvaceti letech, kdy z konzervativního trhu tištěných médií expandovala na různé trhy v oblasti elektronického obchodu. Na poli internetu se firma zaměřuje na prodejní a komunitní portály a zábavu. Naspers cílí hlavně na rozvojové trhy, mimo jiné země střední a východní Evropy.

,