Středa 27. května 2020, svátek má Valdemar
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. května 2020 Valdemar

Jančurův RegioJet vyjede později, nakoupil ojeté vagony

  10:45aktualizováno  10:45
Rakouské státní dráhy ÖBB našly nové odbytiště pro své ojeté vagony: české železnice. Po Českých drahách, které od ÖBB nedávno koupily 32 čtvrt století starých vozů, nakoupil v Rakousku i Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu, který chce letos vstoupit na trať mezi Prahou a Ostravou.

RegioJet má vyrazit nejprve jen se třemi soupravami po čtyřech vagonech, v plném rozsahu má devět spojů každý den nabídnout až v prosinci. (Ilustrační snímek) | foto: Martin Adamec, MAFRA

RegioJet získal od rakouských železnic třináct vozů na dálkové tratě, které hodlá modernizovat tak, aby nebylo příliš poznat, že nejsou úplně nové. Oproti rakouským nákupům ČD jde o novější a modernější vagony, které mají například také klimatizaci či elektrické zásuvky, firma navíc změní jejich interiér. MF DNES to potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje z firmy a železničního trhu, firma k plánům zatím mlčí.

Ambiciózní projekt Radima Jančury ale nabírá další zpoždění. "Bude to v první polovině příštího roku,“ řekl loni v říjnu v Otázkách Václava Moravce Jančura na dotaz, kdy vyjedou první vlaky. Je už ale jisté, že termín do konce června nestihne, nejnověji se mluví o září.

RegioJet má vyrazit nejprve jen se třemi soupravami po čtyřech vagonech, v plném rozsahu má devět spojů každý den nabídnout až v prosinci. Jistá je už změna trasy: z původního zajíždění do Českého Těšína firma změnila trasování z Ostravy do Havířova. Firma už má na pražském hlavním nádraží prodejní místo, jízdenky na své vlaky ale dosud neprodává. Jančura už dříve uvedl, že ceny se nebudou příliš lišit od Českých drah, chtějí ale nabídnout lepší servis.

Vlaky už jsou v jízdním řádu, i když nejezdí

Neustálé odkládání startu celého projektu vzbuzuje částečně nedůvěru i na Správě železniční dopravní cesty i ministerstvu dopravy. To už rozhodlo, že od prosince kvůli konkurenci přestane stát vlaky mezi Prahou a Ostravou dotovat. Vlaky RegioJetu jsou již v současném jízdním řádu, i když nejezdí.

SŽDC bude po RegioJetu i dalších dopravcích od příštího jízdního řádu chtít, aby platili za použití kolejí i v případě, že nebudou jezdit. Důvodem jsou obavy o blokování nejfrekventovanější tratě v Česku neexistujícími vlaky. Na trať do Ostravy se chystá i další konkurence, projekt Leo Express podnikatele Leoše Novotného. Ten plánuje vyjet za rok v prosinci, jeho vlaky se už ale vyrábějí.

RegioJet nemá podle mluvčího Aleše Ondrůje obavy, že by neustálé oddalování startu vlaků mělo vliv na důvěru zákazníků. Oproti minulosti o něm firma už příliš nemluví, dokud nemá vše zajištěné. "Jedná se o projekt na naše podnikatelské riziko. Nikdo nám na něj nepřispívá. Řadu věcí děláme a jednáme o nich jako první subjekt v historii a od toho se odvíjejí i případné posuny v našem plánu termínů,“ vysvětlil Ondrůj.

Autor:
  • Nejčtenější

Stále více lidí platí za bydlení sexem. Kvůli krizi jejich počet vzrostl

Čím dál větší počet pronajímatelů ve Spojených státech a Británii žádá po svých nájemnících sex výměnou za odpuštění...

Nakupoval vlastní pizzu a vydělal. Využil chyby donáškové služby

Majitel americké pizzerie díky chybě rozvážkové služby DoorDash vydělal stovky dolarů. V aplikaci firma totiž nabízela...

Cestovní kanceláře Exim Tours a Fischer zrušily všechny prázdninové zájezdy

Cestovní kanceláře Exim Tours a Fischer kvůli epidemii koronaviru zrušily všechny zájezdy plánované na letošní červenec...

Chorvatsko se modlí za návrat turistů, bez nich mu hrozí ekonomický kolaps

Koronavirus zdecimoval nejdůležitější sektor chorvatské ekonomiky. Na příjmech z cestovního ruchu je Chorvatsko závislé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Renault je na pokraji zániku, jiné automobilky propouštějí tisíce lidí

Francouzský výrobce automobilů Renault by mohl zaniknout, pokud v brzké době nedostane pomoc, která mu umožní čelit...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

  • Další z rubriky

Viceprezident Amazonu končí. Nechtěl jsem vyhazovat aktivisty, tvrdí

Další z předních manažerů technologického giganta Amazon končí ve funkci. Výpověď podal viceprezident firmy Tim Bray....

Home office už natrvalo. Někde doma zůstane nastálo i polovina lidí

Facebook umožní svým zaměstnancům více využívat práci z domova. Šéf společnosti Mark Zuckerberg odhaduje, že do deseti...

Německo čeká lavina bankrotů, varuje průzkum. Hrozí až 30 tisícům firem

Škody způsobené pandemií nemoci covid-19 by mohly v letošním roce uvrhnout v Německu do platební neschopnosti až 29...

Škodovce klesl čtvrtletní zisk kvůli nižším prodejům i ekologickým výdajům

Automobilce Škoda Auto v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk o 25,1 procenta na 307 milionů eur (8,3 miliardy Kč)....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz