Martin Jahn přestane v dubnu řídit personální oddělení Škody Auto a začne šéfovat Volkswagenu v Rusku.

Martin Jahn přestane v dubnu řídit personální oddělení Škody Auto a začne šéfovat Volkswagenu v Rusku. | foto: Dan Materna, MAFRA

Jahn, poslední Čech z vedení Škody, jde do Ruska

  • 72
Personální šéf Škody Auto Martin Jahn se stane v dubnu generálním ředitelem firmy Volkswagen Group v Rusku. Na jeho místo nastoupí Klaus Dierkes. Jahn odejde i z představenstva mladoboleslavské automobilky, získá post člena dozorčí rady. V nejvyšším vedení byl posledním Čechem.

"Jahn bude zodpovědný za prodej vozů společnosti Volkswagen v Rusku," řekl mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý a ukončil tak spekulace o tom, kam koncern bývalého místopředsedu vlády vyšle. - více zde

"Je to pro mě pocta i výzva zároveň, protože ruský trh je považován za jeden z nejperspektivnějších trhů na světě," citovala ČTK současného personálního šéfa.

Jahn uvedl, že bude Škodu Auto i nadále zastupovat v Česku ve významných profesních sdruženích, zejména ve Svazu průmyslu a dopravy a ve Svazu automobilového průmyslu.

Martin Jahn

Nastoupil do Škody Auto v roce 2006. Jako člen představenstva firmy je zodpovědný za řízení lidských zdrojů.

Předtím pracoval v agentuře CzechInvest, do které přišel v roce 1994. V roce 1996 se stal ředitelem jejího zahraničního zastoupení v USA (Chicago). V roce 1999 byl jmenován generálním ředitelem CzechInvestu.

V roce 2004 se stal místopředsedou vlády a ministrem pro ekonomiku.

Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze.

Osmatřicetiletého Jahna nahradí v jeho funkcích jednapadesátiletý Klaus Dierkes, a to od 1. dubna 2008.

Klaus Dierkes působil v různých funkcích Volkswagenu od roku 1984. Od roku 2006 byl personálním ředitelem Volkswagenu Německo a od července 2007 generálním zmocněncem celého koncernu, který je největším výrobcem automobilů v Evropě.

Rusko montuje auta od podzimu 2007
V listopadu 2007 firma otevřela ve městě Kaluga, asi 160 kilometrů jihozápadně od Moskvy, novou továrnu. V továrně se auta Škoda Octavia a Volkswagen zatím jen montují, od roku 2009 by se v ní měla i vyrábět.

Koncern si od nového závodu slibuje především zvýšení podílu značky na rozmáhajícím se ruském automobilovém trhu. - více zde

Kapacita továrny má být letos asi 60 tisíc automobilů, z toho polovina budou škodovky. Po roce 2009, kdy bude postavena i lakovna, svařovna a další provozy, dosáhne produkce až 150 tisíc aut ročně, doplnila ČTK.