Rakouský zážitek při nákupu sportovního vybavení – to je cíl, jenž si společnost Intersport vytyčila při budování devíti nových prodejen, které od konce srpna postupně otevírá.
„Po prodejnách v Praze na Hlavním nádraží a v Karlových Varech nyní otevíráme naši vlajkovou prodejnu i v OC Westfield Chodov. Dvě prodejny jsou plánované v Brně, další v Českých Budějovicích, ve Zlíně, v Trutnově a v Jihlavě,“ vysvětluje Harald Tscherne, jeden z majitelů společnosti s tím, že otevření nových prodejen je součástí komplexní strategie společnosti, jak oslovit širší veřejnost a prohloubit povědomí o značce.
„Nový koncept prodejen je určený pro nejnáročnější zákazníky v segmentu sportu, kterými Češi bezesporu jsou,“ doplňuje další z majitelů, Bernhard Pilz.
Nový standard nakupování v Čechách
Nové prodejny vznikly na strategických místech převzetím bývalých prodejen Hervis. „Z devatenácti prodejen jsme převzali devět, které svou polohou, parametry a potenciálem dalšího růstu obratu zapadají do strategie expanze značky na českém trhu. V rámci nově otevřených prodejen se pak bavíme o celkové prodejní ploše 7 200 metrů čtverečních, o které se stará přes sto nových zaměstnanců,“ vysvětluje Pilz, jeden z majitelů Intersportu a dodává, že ve všech nových prodejnách čeká náročné české zákazníky nákupní zážitek ve standardu, na který jsou zvyklí z rakouských prodejen.
„Tomu odpovídá jak kvalita a šíře sortimentu, tak odborné poradenství. Na první pohled se však prodejny také odlišují vizuálně, a to celkovým konceptem Pure,“ říká Pilz.
Intersport
|
Prodejny jsou zařízeny s důrazem na udržitelnost, nechybí autentické přírodní materiály ani ekologické doplňky. Kromě toho naleznou zákazníci několik dalších nových prvků, které zvyšují komfort nakupování – dřevěné stromy, kvalitní osvětlení, komfortní zkušební kabiny nebo ozvučení prodejny.
Řetězec si však nezakládá pouze na vizuální stránce. Obchody jsou mezi českými zákazníky oblíbené především kvůli širokému sortimentu, vysoké kvalitě a odbornému poradenství zejména u lyžování, cyklistiky, či běhání, kde je poradenství velmi důležité.
„Na všech našich prodejnách zákazník získá informace od profesionálů, kteří prochází pravidelnými školeními a jsou úzce specializovaní na konkrétní segment sportovního vybavení. Jen díky takovým znalostem si u nás český zákazník může pořídit vybavení, které bude plně vyhovovat všem jeho potřebám,“ říká Tscherne.
Nová prodejna Intersport v Praze |
V nových prodejnách se rozšíření dočká i sortiment zboží. „Inspirovali jsme se značkami, které se osvědčily na rakouském trhu a tamní zákazníci je preferují. Vybrané značky proto v Čechách posílíme a některé na trh uvedeme zcela nově. Zůstávají pak naše privátní značky, které nabízí skvělou kvalitu za výborné ceny, mezi mnohými například McKinley, Energetics nebo jízdní kola Genesis,“ dodává Tscherne s tím, že český zákazník si zaslouží pouze tu nejlepší kvalitu, kterou již běžně očekává.
Do Česka vstupuje další módní značka. Francouzský Jott sází na bundy |
„Zjistili jsme, že rozdíly mezi rakouskými a českými zákazníky jsou minimální. Obě země jsou sportovně založené a rozdílů je opravdu jen pár, například v Česku se lépe prodává vybavení na hokej či florbal. V případě outdoorového vybavení a ostatních sportů, jako je lyžování či cyklistika, jsou obě země prakticky stejné,“ doplňuje Harald Tscherne.
S rozšířením prodejní sítě se společnost chce zároveň zaměřit i na rozšíření sportovního vybavení. Soustředit se budou například na čím dál populárnější skialpinismus či elektrokola, v kterých spatřují velký potenciál.