Po dvouletém vývoji, implementaci americko-kanadských technologií a specifických úpravách pro český trh, včetně napojení na katastr nemovitostí či integraci služby Bankovní identity, představilo Igluu svou platformu veřejnosti.
Chce přispět k digitální transformaci českého realitního trhu s přínosem jak pro realitní makléře, tak i pro ostatní účastníky: vlastníky, kupující, pronajímatele i nájemce. Nyní cílí především na realitní kanceláře.
„Igluu chce zvýšit efektivitu a zjednodušit rutinní úkoly realitních makléřů – vše od vytváření nabídek až po komunikaci s klientem, zájemcem, bankou i katastrálním úřadem,“ sděluje spoluzakladatel společnosti Martin Mucha. Díky propojení s moderními technologiemi, jako je například elektronické uzavírání smluv s využitím digitálního podpisu BankID, by měli mít makléři více času na práci s klienty.
Takový realitní ekosystém dnes používá přes 55 tisíc realitních makléřů ve státě New York a více než 75 000 makléřů v Kanadě. Pro představu je to kolem 8 procent všech makléřů v Severní Americe a téměř 60 procent těch kanadských.
Zapojení makléřů
Jednou z inovací, které přináší Igluu na český realitní trh, je tzv. MLS systém (Multiple Listing Service), který usnadňuje spolupráci realitních profesionálů. Na MLS pro Českou republiku Igluu úzce spolupracuje se strategickým partnerem, Asociací realitních kanceláří. Společně vytvořili první MLS pravidla, která nastavují procesy systematické spolupráce mezi makléři.
„Právě spolupráce mezi realitními makléři na trhu se snahou změnit normu v dosavadním transakčním přístupu je naším dalším klíčovým prvkem a cílem. Díky integrovaným MLS pravidlům mohou realitní makléři systematicky spolupracovat na transakcích, sdílet navzájem nabídky a rozšiřovat tím svůj dosah na trhu. Tato inovace přináší konkrétní výhody pro makléře, kteří nyní mohou efektivněji spolupracovat s kolegy i z jiných realitních kanceláří, což v konečném důsledku jen zvyšuje šance na úspěch pro všechny zúčastněné strany,“ vysvětluje Mucha.
„Digitální nástroje a inovace tvoří jednu ze strategických oblastí zájmu asociace, které se věnujeme již od roku 2018. Řešení Igluu nám umožní významně inovovat podobu a rozsah spolupráce a komunikace mezi našimi členy. Tak pokročilé řešení by s ohledem na velikost českého trhu nikdy nevzniklo,“ doplňuje Jan Borůvka, generální sekretář Asociace realitních kanceláří ČR a aktuální prezident CEPI (European Association of Real Estate Professions).
V neposlední řadě bude pracovat i s tradičními finančními institucemi, zatím konkrétně ČSOB. „Integrace s bankovními institucemi, včetně našeho partnerství s ČSOB skupinou, umožňuje uživatelům přístup k široké škále finančních a bankovních služeb přímo prostřednictvím digitálního ekosystému Igluu. Společně pracujeme na tom, aby uživatelé Igluu mohli získat například předschválení hypotečního úvěru online či využívat další finanční produkty,“ dodává další výhody Pavel Dvořák, jednatel Igluu.
Igluu se však nezaměřuje pouze na realitní kanceláře. Druhou cílovou skupinou platformy jsou i jednotlivci, ať už vlastníci, kupující, nájemci nebo pronajímatelé, a i těm přináší inovativní nástroje a služby pro efektivní správu, vyhledávání a uzavírání nemovitostních transakcí.
Její produkt Igluu Fincheck umožní vlastníkům získat komplexní informace o finanční stabilitě potenciálních nájemců, kteří si Igluu Fincheck pořídí a zašlou jej vlastníkovi nemovitosti. V rámci Igluu Finchecku je možné vytvořit si zkrácenou verzi, tzv. Igluu Passport, který neobsahuje konkrétní citlivé údaje o financích, ale zároveň obsahuje užitečné souhrnné hodnocení rizikovosti klienta z pohledu finančních institucí. Možnost online správy smluv včetně podpisu prostřednictvím BankID zjednodušuje administrativu spojenou s pronájmem nebo prodejem nemovitosti, vše od přepisu energií po podpisy smluv bude možné vyřešit elektronicky.