Bigboard koupil Hypermedia. Získá i slevový portál a bazar, který měl problémy

  17:23aktualizováno  17:23
Společnost Bigboard tento týden oznámila nákup většinového podílu ve firmě Hypermedia. Ta provozuje portály Hyperinzerce, Hyperreality či Hyperslevy a pozastavený bazar Hyperodvoz. Ten se loni dostal do finančních potíží. Finance od Bigboardu by mu mohly pomoci se z nich dostat.

„Vstup do online médií jsme plánovali dlouho,“ uvedl Richard Fuxa, předseda představenstva Bigboardu. „Nyní se nám podařilo vstoupit do společnosti, kde vidíme výrazný růstový potenciál,“ dodal. Bigboard doteď podnikal hlavně v pronájmu velkých venkovních reklamních nosičů.

Akvizicí Hypermedií chce firma rozšířit své působení i do online reklamy. Ráda by ji v budoucnu propojila s již fungujícími reklamami na billboardech. Bigboard by se tak podle vlastních slov měl stát první firmou, která bude zákazníkům takovou kombinaci nabízet.

HyperMedia si od vstupu Bigboardu slibují finanční stabilizaci. „Spojení s největším poskytovatelem venkovní reklamy pro nás také znamená marketingovou výhodu, kterou nemá žádný jiný konkurent a my ji hodláme plně využít,“ řekl zakladatel Hypermedií Petr Beneš.

Bigboard akvizicí vstoupil i do byznysu slevových portálů. Portál Hyperslevy.cz se však v posledních měsících potýkal s komplikacemi díky vysoké investici do nového projektu bazaru Hyperodvoz. Ten je již pozastavený. 

MF DNES na konci loňského roku informovala, že někteří obchodní partneři slevového portálu nedostali včas zaplaceno za prodané vouchery. Hypermedia situaci partnerům vysvětlovala v dopise nezvládnutím ambiciózního projektu svého bazaru (více čtěte zde).

„Tento projekt byl pro nás něco úplně nového, zahrnoval logistiku a další věci, které jsme nikdy předtím nedělali a musíme si přiznat, že jsme ho nezvládli. Ačkoliv Hyperodvoz rychle rostl na popularitě a lidé byli s jeho službami spokojeni, nepodařilo se nám ho dostat do zisku a i když se ztráta průběžně snižovala, tak nás finančně i personálně vyčerpával,“ uvedla firma, která loni na konci roku kvůli vzniklé situaci propouštěla a hledala investora.

„Likvidační to není, ale bude to bolet, protože to není jen v řádech desetitisíců,“ vylíčil v listopadu MF DNES jeden z adresátů dopisu, který nedostal včas zaplaceno za prodané vouchery. Opožděné platby jsou však podle něj u slevových portálů běžné. Věřil, že se firma z potíží časem dostane, což se teď pravděpodobně díky financím od Bigboardu stane.

Další slevový portál v problémech, Hyperslevy nezvládly rozjezd bazaru

Beneš loni upozorňoval, že problémy s nesplácením závazků se týkají minimálního množství klientů, s nimiž firma komunikuje. A nyní potvrzuje, že slevový portál pokračuje dál. „Daná situace se dotkla minimum klientů a vše bylo vyřešeno před několika týdny. S tímto projektem chceme dlouhodobě pokračovat,“ řekl.

Díky spojení se silným hráčem na trhu venkovní reklamy Bigboard budou pod skupinu Hypermedia nově spadat portály Flowee.cz a Kucharky.cz.

HyperMedia nejsou jediným nákupem, který Bigboard v poslední době plánoval. V lednu podle informací MF DNES vyjednával o spojení s JCDecaux, svým největším konkurentem. Nakonec však z dohody sešlo, a to pravděpodobně hlavně kvůli tomu, že dceřinou společnost JCDecaux Rencar vyšetřuje policie (více v článku Reklamní fúze roku je prozatím u ledu. Dlouhodobí rivalové se nedohodli).

Za blíže neurčených podmínek získal Bigboard ve společnosti Hypermedia 80procentní podíl. Zbylých dvacet procent vlastní Petr Beneš, který firmu dál povede z pozice výkonného ředitele.

Autoři: ,

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Nezaúčtoval koláč, dostal pokutu 11 tisíc. Soud se teď prodejce zastal

293 milionů účtenek se již do včerejška vydalo.

Soud se zastal prodejce, který nevystavil EET účtenku za desetikorunový koláček. Místo původní pokuty 11 tisíc korun...

Mince s nulovou hodnotou. Blýskavá past na penzisty má stovky obětí

Sběratelská plaketa s hlavou princezny Diany v nabídce Českého mincovního...

Je to šlendrián, který v Česku běží už léta. Do schránky přijde leták se zdánlivě výhodnou nabídkou lesklých...

Češi prodali radar na nespokojené klienty. Mění call centra po celém světě

Ilustrační snímek

Čeští investoři v čele s Jakubem Havrlantem prodávají zlaté startupové vejce jménem Brand Embassy. Úspěšný nástroj péče...

Další z rubriky

Papírových letáků s nabídkou slev je moc, obchody je chtějí omezit

Ilustrační snímek

Papírové letáky jsou nejsilnější zbraní obchodů při lovu zákazníků. Počet letáků zaplavujících české domácnosti je...

Postihy pro řetězce. Inspektoři udělují vysoké pokuty za klamání zákazníků

Ilustrační snímek

Inspektoři tvrdě trestají za rozdílné ceny v regálech a u pokladny. V loňském roce dostalo šest největších řetězců...

Miliardář Pavel Tykač kupuje teplárny skupiny Alpiq ve Zlíně a Kladně

Lidé ve Zlíně si stěžují, že teplárna hlučí.

Švýcarská společnost Alpiq prodala teplárny ve Zlíně a v Kladně energetické skupině Sev.en Energy, kterou vlastní...

Najdete na iDNES.cz