Huggies začaly vyrábět „trpasličí“ pleny pro předčasně narozené děti

  16:18aktualizováno  16:18
Americká společnost Kimberly-Clark, výrobce plen Huggies, začala prodávat mrňavé plínky pro předčasně narozené děti s váhou do jednoho kilogramu. Dostupné jsou zatím jen v kamenných obchodech v USA nebo na internetu.

Plenky Huggies Smugglers pro předčasně narozené děti. | foto: Huggies

Novou řadu pojmenovanou Huggies Little Snugglers (volně přeloženo jako Malý mazlíček) vyvinula společnost po konzultaci s terapeuty poporodní péče a zdravotními sestrami.

Pro rodiče předčasně narozených dětí, kterých je podle serveru The Independent asi 1,4 procenta, je problém sehnat pro děti do jednoho kilogramu vhodné pleny. Novorozenci, kteří přicházejí na svět dřív, mají podle firmy obzvlášť citlivou pleť.

„Dozvěděli jsme se, že je zájem o pleny, které musí vyhovět zvláštním požadavkům dětí. Tímto zjištěním se inspirovali naši specialisté z výzkumu o pokožku a bezpečnosti produktů,“ uvedla Eleanora Daireauxová, která má značku Huggies na starosti v Severní Americe.

Po šesti měsících společnost vyvinula plenky s ultra jemnou vložkou a upínáním, které udrží moč a jsou přizpůsobeny držení nožiček novorozeňat u těla. Huggies je začala v USA dodávat do obchodů a nemocnic, speciální pleny prodává i internetový obchod Amazon.

V nabídce nové řady je sedm velikostí, cena v přepočtu za jednu plenku se pohybuje od 0,13 do 0,71 dolarů, tedy zhruba od 3 do 18 korun. Cena se odvíjí od velikosti plenek, ale také počtu kusů v balení. K dostání jsou balení od 27 do 144 kusů.

Značka Huggies je dobře známa i rodičům v České republice. V roce 2012 však společnost rozhodla o stažení brandu z tuzemského a části evropského trhu, který už v té době ze 44 procent ovládala konkurenční značka Pampers výrobce Procter & Gamble (více o odchodu Huggies). Češi firmu Kimberly-Clark mohou znát také díky papírovým kapesníkům Kleenex nebo jiným hygienickým potřebám.

Důvodem odchodu druhé nejsilnější značky plenek bylo, že firma i kvůli ostrému cenovému boji nevydělávala. Pleny jsou dlouhodobě artiklem, který si spotřebitelé nakupují ve slevových akcích a patří k produktům, jež obchodní řetězce nejčastěji do promo letáků zařazují.

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Američané zaplavují trhy ropou z břidlic. Hrozí klimatická katastrofa

Těžba břidlicové ropy.

Díky těžbě ropy z břidlicových podloží Spojené státy překonaly Saúdskou Arábii i Rusko a staly se světovým lídrem v...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Nový bodový systém přinese velké změny, telefonování už „neukecáte“

Ilustrační snímek

Kdo na silnici nemyslí, zaplatí na pokutách zase o něco více. Ministr dopravy Dan Ťok připravil revoluční změnu...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Značka Prim patří firmě Elton hodinářská, rozhodl soud

Výroba hodinek značky Prim v Novém Městě nad Metují (Elton hodinářská).

Výrobce náramkových hodinek Elton hodinářská z Nového Města nad Metují vyhrál u Krajského soudu v Hradci Králové spor o...

Plynárenskou má hlídat její exředitel i senátor Wagenknecht

Logo Pražské plynárenské.

Piráti chtějí do dozorčí rady Pražské plynárenské posadit jejího exředitele, který spoluvlastní firmu, jež Pražské...

Reklamní fúze roku je prozatím u ledu. Dlouhodobí rivalové se nedohodli

Nově vzniklý podnik by vedl stávající šéf BB Richard Fuxa.

Měl to být reklamní byznys roku, jenže z něj sešlo. Česká jednička na trhu s venkovní reklamou BigBoard vyjednávala...

Najdete na iDNES.cz