Licence se má týkat modelové řady TERR No 1 a podle zdrojů z českého ministerstva obchodu a průmyslu by mělo jít o výrobu minimálně deseti tisíc aut, uvádějí Hospodářské noviny.
Čínská společnost Aviation Industry Corporation of China (AVIC) je bude vyrábět v nově vybudované továrně nejprve z dílů zaslaných z Česka. Postupně se ale bude podíl českých dodávek snižovat a budou nahrazovány součástkami vyrobenými přímo v Číně.
Většina podmínek vzájemného obchodu je už podle HN dohodnuta. Čínská strana má ovšem ještě předložit návrh garance, podle které budou vyrobené vozy použity pouze v Číně, a nebudou tak konkurovat Tatře na jiných trzích.
Tatra má od loňského března nové majitele, kteří firmu koupili v dražbě. Do té se dostala kvůli dluhům. Kopřivnickou automobilku Tatra loni opustilo nejvíce nových náklaďáků od roku 2008. Vyrobila 763 kompletních vozidel, většina z nich šla na export (více čtěte zde).
Kopřivnická společnost Tatra, a.s., pokračovatelka předlistopadové automobilky, ale zřejmě definitivně končí. Její představitel Ronald Adams požádal začátkem června soud o vyhlášení úpadku. Tatrovky už vyrábí jiná firma (více najdete zde).