Za celý rok očekává firma zisk 50 milionů korun, zatímco v uplynulých letech byla ztrátová.
Ekonom Karel Potměšil ze společnosti Cyrrus zisk připisuje především zvýšeným platbám od ministerstva dopravy.
To si od drah objednává rychlíkové spoje, za které letos zaplatí zhruba o miliardu více než loni. Celkem 3,5 miliardy korun.
„Restrukturalizace a úspory v nákladech se projeví později, ale pro letošní rok se projeví především zvýšení těch příspěvků,“ řekl Potměšil. „Oni, co si řeknou, to většinou dostanou,“ uvedl.
O stamiliony korun více letos za regionální dopravu platí i kraje.
Drahám za tři čtvrtletí vzrostly tržby z přepravy osob i nákladu. „Zisk je výsledkem radikálních změn ve firmě v
posledních dvou letech,“ doplnil generální ředitel Josef Bazala.
Dráhy například od roku 2003 snížily počet zaměstnanců o 20 procent na 55 tisíc. Otázkou je, co s hospodařením firmy příští rok udělá prosincové oddělení ziskové nákladní dopravy do samostatné dceřiné společnosti ČD Cargo. - více zde
Dosud nákladní doprava dotuje ztráty z provozu osobních vlaků zhruba 640 miliony korun ročně. Příští rok zřejmě tyto peníze zaplatí státní rozpočet.