Pivovary hrají o hokejové fandy. V největších kampaních za deset let

  8:00aktualizováno  8:00
Zatímco hokejisté se přetahují o puk na širokém kluzišti, pivovary zápolí o zákazníky na o poznání užším hřišti. O pozornost diváka se letos uchází několik velkých značek. Do kampaní, které jsou největší od dob minulého šampionátu, vkládají miliony korun.

Ilustrační snímek | foto: Hynek GlosMAFRA

Pivní speciály, soutěže v hospodách, průvodci po městech, projekce na nádvoří pivovarů a všudypřítomné reklamy. Pivovarský trojlístek Staropramen, Heineken a Plzeňský Prazdroj připouštějí, že mistrovství světa v hokeji je největší akcí za poslední dekádu, na které se mohou zviditelnit. Srovnatelná je jen s minulým šampionátem v O2 aréně v roce 2004. Během dvou týdnů přijdou stovky tisíc návštěvníků nejen na stadiony, ale i do hospod.

„Je to televizně vůbec nejsledovanější pořad v zemi, z hlediska mediální pozornosti i zadavatelů reklamy je to událost číslo jedna. Nic na trhu se tomu nevyrovná. Navíc pivo a sledování sportu patří nedílně k sobě,“ vysvětlil kreativní ředitel agentury Konektor Martin Charvát proč šampionát tak trochu připomíná pivní festival.

Sportovní událost bezesporu pomůže pivovarům zvýšit letošní prodeje. „Dopad efektu šampionátu na prodej piva bude velmi závislý na tom, kam až náš národní tým postoupí,“ říká mluvčí Staropramenu Pavel Barvík.

Smíchovský pivovar může mezi ostatními dvěma hráči působit jako nechtěné trojče. Není totiž partnerem Mezinárodní hokejové federace jako Krušovice, ani partnerem české reprezentace jako Prazdroj. Přesto těží z exkluzivity na dodávky piva Staropramen do O2 arény i značky Ostravar do ostravské ČEZ arény.

Jeho trumfem je pivní hospodářství, které udržuje v O2 aréně. Neboli s nadsázkou řečeno složitý systém trubek, ve kterých proudí tankované pivo. Systém, ve kterém je 70 tisíc piv (jedno načepuje za čtyři sekundy), nahrál tomu, že pivovar nedávno potvrdil svou exkluzivitu v dodávkách do epicentra dění. „Vyhráli jsme tendr na dlouhou dobu dopředu,“ říká Barvík. Staropramen ale není partnerem hokeje, a tak se musí smířit s tím, že logo na půllitrech nesmí být vidět.

Šance v Rusku

Naproti tomu Prazdroj i Krušovice smí naplno těžit z reklamy spojené s hokejem. Pro Krušovice, které jsou vidět například na mantinelu, je to šance, jak se víc zviditelnit na svém nejdůležitějším trhu - v Rusku. Tam totiž loni značka spustila licenční výrobu svého světlého piva. Jde o první českou značku ze skupiny Heineken, která se za hranicemi vaří pod licencí. „Krušovice v Rusku patří mezi nejprémiovější piva na trhu, proto jsme se na globální úrovni rozhodli mít výrobu přímo v dané zemi,“ říká mluvčí Heinekenu Jana Pikardová.

Fotogalerie

Prazdroj investoval do reklamní kampaně řádově miliony korun, na trh uvedl  třeba limitovanou edici plechovek s českými hokejisty, láká na soutěže v hospodách a obchodech po Česku a také na společné fandění - například na střeše pražské Galerie Harfa, v Plzeňském pivovaru nebo v ostravském areálu Dolních Vítkovic. Miliony korun do reklamy investoval i Staropramen. Heineken částku neuvedl, kampaň jeho značky Krušovice, která uvařila speciální ležák, je však také největší za poslední roky.

Autor:
  • Nejčtenější

Největší řetězec v ČR ovládají Vietnamci, mají pětinu trhu, tvrdí šéf svazu obchodu

Největším řetězcem v České republice co do velikosti tržeb je oficiálně Kaufland. Prezident Svazu obchodu a cestovního...

Byty na Manhattanu už nikdo nechce. Cena rapidně klesá, makléři se diví

Američtí realitní makléři čelí zapeklité záhadě. Přestože je ekonomická situace dobrá a úrokové sazby se v USA pohybují...

KOMENTÁŘ: Rozepře mezi Prahou a Pekingem budou Česko stát 23 miliard

Probíhající rozepře Číny a Prahy se promítnou do českého hrubého domácího produktu negativně, čímž poškodí tuzemskou...

Premium

Řekněte, odkud máte miliony. Soud poprvé rozhodl v prokazování majetku

Podnikatelka L. Š. přiznala příjmy ve výši půl milionu korun. Jenže podle zjištění Finančního úřadu pro Zlínský kraj se...

Naštvaná Schillerová. ČSSD nechce zdanit rezervy na životní pojištění

Sociální demokraté ve středu rozladili ministryni financí za ANO Alenu Schillerovou. Hlasovali při jednání rozpočtového...

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Krach cestovky Thomas Cook vylekal hotely. Nevědí, co bude dál

Někdo byl připraven, ale jiné krach britské cestovní kanceláře Thomas Cook zaskočil. Hotely na celém světě se teď...

mBank je na prodej, klientů by se to ale dotknout nemělo, říká její šéf

Před 12 lety vstoupila mBank – jako první „nízkonákladová“ banka – do Česka. Postupně přibyli další hráči a dnes...

Světlo naděje pro Boeing. Neznámý kupec si pořídil 18 letounů 737 Max

Prodejní sucho výrobce letadel Boeing je u konce. Letouny Boeing 737 Max ještě nepatří do šrotu – v září se firmě...

Němci chtějí prodat polskou mBank, včetně stejnojmenné banky v Česku

Německá banka Commerzbank chystá prodej většinového podílu v polské divizi mBank, která ovládá stejnojmennou banku v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz