Společnost chce rozjet výrobu tlumičů od března 2013. Tři stovky lidí, které hodlá během roku zaměstnat, tvoří zhruba třetina původního počtu. zaměstnanců. Vedení Hitachi ale nevylučuje další rozšíření provozu, řekl novinářům ředitel evropské divize Hitachi Automotive Systems Takaši Širaiši.
Zóna TrianglePrůmyslová zóna funguje pět let, ale její využití zatím zůstává za očekáváním. Původně to bylo vojenské letiště, odkud létaly stíhačky MiG-29 žatecké "Tygří letky". Podle deset let starých zpráv měla průmyslová zóna stát 1,3 miliardy Kč a nabídnout 13 tisíc míst, ve skutečnosti stála už 2,5 miliardy Kč a další investice za 198 milionů Kč se chystají. Zóna však zaměstnává ani ne tisíc lidí. |
Továrna, kterou si Hitachi v zóně postavila, zatím vyráběla jen menší část své historie. Provoz tam začal v roce 2007, už na začátku roku 2009 ale firma přestala vyrábět a propustila 800 zaměstnanců.
Teď ji chce využít jiná divize koncernu, která vyrábí autodíly. Na začátku roku 2013 chce nabrat prvních 150 lidí, zahájit výrobu a během roku zaměstnat minimálně dalších 150. "Nechceme takový prudký růst jako tehdy, místo toho chceme stabilní výrobu i počty zaměstnanců," řekl Širaiši.
Hitachi zatím nespecifikovalo své odběratele. "Můžeme jen prozradit, že to jsou zákazníci vně Česka. Nejen Německo, ale i další země," odpověděl ředitel českého závodu Džacuhiko Abe.
Do Trianglu přitom v posledních dvou letech přicházejí především výrobci autodílů. Láká je hlavně výhodná poloha. "Stačí se podívat na polohu Žatce a pochopíte, proč jsme sem šli," řekl loni na podzim provozní ředitel výrobce interiérů Johnson Controls Wolfgang Engelhard, načež ukázal na mapu, na níž byla okolo Žatce nakreslená kružnice o poloměru zhruba 150 kilometrů.
V ní tehdy bylo vyznačených sedm automobilek v Čechách a v Sasku. Podle dostupných informací chce Johnson Controls v Česku vyrábět od července palubní desky pro novou škodovku, zřejmě Rapid.