Výrobek se přímo na Ukrajině neprodává, Ukrajinci však sledují ruskou televizi, kde se reklama právě vysílá. Po stížnostech Henkel zastavil prodej i propagaci tohoto výrobku.
"Velmi nás mrzí, pokud se lidé cítí dotčeni designem nového výrobku," řekl Tore Birol, ředitel oddělení výrobků pro domácnost a prádla firmy Henkel na Ukrajině. "Zastavili jsme výrobu, distribuci i televizní reklamy," dodal pro agenturu Reuters. Podle něj firma reagovala během tří dnů od prvních stížností.
Urazila by vás voňavá trikolóra v záchodové míse?
Firma vysvětlila, že žlutá barva na osvěžovači, který se vkládá do záchodové mísy, má symbolizovat vůni citrónu a modrá barva zase čistotu a vodu.
Ukrajina je v posledních dnech obzvláště citlivá na podobné znevažování státních symbolů. Policie zrovna vyšetřuje baskytaristu americké rockové skupiny Bloodhound Gang Jareda Hasselhoffa, který během turné v Kyjevě močil na ukrajinskou vlajku. Hudebník nesmí následujících pět let navštívit zemi (více čtěte zde).