Nový trend pro bohaté. Schválně ošoupané tenisky od Gucciho za 17 tisíc

  16:30aktualizováno  16:30
Při zákonu schválnosti vám na nové boty vždycky někdo omylem šlápne. V případě tenisek od italské značky Gucci to však člověka trápit nemusí, mezi předem vytvořenými fleky přímo od návrhářů se špinavé otisky ztratí. Luxusní značka představila úmyslně špinavý a ošoupaný model bot, za který zájemci zaplatí 690 eur, v přepočtu přes 17 tisíc korun.

Tenisky od módní značky Gucci vypadají jako by byly špinavé. | foto: Gucci.com

Jak italská značka Gucci informuje v popisu produktu, design páru kožených tenisek Screener CG odkazuje na modely ze 70. let s proužky po stranách. Nechybí na nich ani dřívější verze loga. Již dříve vyšel v podobně ošoupano- špinavém provedení model Rhyton. 

Fotogalerie

Na sociálních sítích se kolem výrobku strhla obrovská diskuze. 

„To je tak, když se narodíte bohatí ale nechcete, aby vám ve škole říkali chlapeček snobského tatínka,“ uvádí uživateka Nadia. K. 

V podobném duchu komentují model i další lidé. „Chudí se snaží vypadat jako bohatí a bohatí zase jako chudí,“ zní další z příspěvků. 

Není to však poprvé, co se kolem špinavých bot točí pozornost. Se stejnou myšlenkou přišla v září loňského roku značka Golden Goose, jejíž obnošeně vypadající tenisky označovali lidé za oslavu chudoby a vrchol kapitalismu. Na osobní styl vsadila i společnost Vetemens, která ve spolupráci se značkou Reebok na jaře 2017 uvedla pokreslené tenisky. 

07.listopadu 2018 v 10:47, příspěvek archivován: 21.března 2019 v 13:58

When ur born rich a f but don’t wanna be a called a snobby daddy’s boy at school = Gucci's New Vintage Sportswear-Inspired Dirty Sneakers Cost $870 USD #gucci #guccifromthehood https://t.co/ektXQtoKIl

V poslední době se luxusní módní značky musí často omlouvat za nedorozumění, které svými modely způsobily. Například na společnost Gucci se začátkem února snesla vlna kritiky, když uvedla dámský černý svetr, který podle mnoha lidí připomínal blackface - rasistickou karikaturu zesměšňující Afroameričany (psali jsme zde). Za stejnou chybu se omlouval i módní dům Prada, který byl obviněn z prodeje rasistického přívěsku (psali jsme zde).

V listopadu 2018 zaznamenala bojkot na čínském trhu Dolce & Gabbana. V reklamním klipu představila čínskou modelku, která se nešikovně snažila jíst pizzu či špagety hůlkami (psali jsme zde). 

Nekorektní móda. Značky bojují s rasistickými přešlapy

Otázkou je, zda se módní domy snaží upoutat mediální pozornost svými přešlapy schválně, či si chyby zkrátka neuvědomují. 

„Ukazuje se, že společnosti mají omezenou schopnost poučit se ze svých chyb, a to především v době, kdy se značky stávají globální a kosmopolitní,“ napsala v článku uveřejněném na serveru The Washington Post módní kritička Robin Givhanová. Nadnárodní značky se proto podle ní musí naučit více naslouchat zvykům a tradicím publika, které oslovují.

Autor:

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Nezaúčtoval koláč, dostal pokutu 11 tisíc. Soud se teď prodejce zastal

293 milionů účtenek se již do včerejška vydalo.

Soud se zastal prodejce, který nevystavil EET účtenku za desetikorunový koláček. Místo původní pokuty 11 tisíc korun...

Češi prodali radar na nespokojené klienty. Mění call centra po celém světě

Ilustrační snímek

Čeští investoři v čele s Jakubem Havrlantem prodávají zlaté startupové vejce jménem Brand Embassy. Úspěšný nástroj péče...

Mince s nulovou hodnotou. Blýskavá past na penzisty má stovky obětí

Sběratelská plaketa s hlavou princezny Diany v nabídce Českého mincovního...

Je to šlendrián, který v Česku běží už léta. Do schránky přijde leták se zdánlivě výhodnou nabídkou lesklých...

Další z rubriky

Prohibice upadla v zapomnění. Palírna U Zeleného stromu opět jede naplno

Palírna U Zeleného stromu je nejstarší palírnou v Evropě.

Obvyklé úrovně z dob před metanolovou aférou už opět dosahují tržby tuzemské likérky Palírna U Zeleného stromu, která...

Elektřina zdražuje, ČEZ rostou zisky. Akcionáři dostanou nižší dividendu

Ilustrační snímek

Energetické společnosti ČEZ vzrostl v prvním čtvrtletí letošního roku čistý zisk meziročně o 14 procent na 8,3 miliardy...

Od rejžáků k čištění zubů. Kartáčky od Spokaru si razí cestu do Evropy

Zubní kartáčky pod značkou Spokar se vyrábí od roku 1991.

Pelhřimovská značka Spokar chce těžiště výroby přesunout od výrobků, které konkurují levné asijské produkci ke zboží, s...

Najdete na iDNES.cz