Jedna z poškozených klientek služby Viagogo.

Jedna z poškozených klientek služby Viagogo. | foto: Profimedia.cz

Googlu došla trpělivost s prodejcem vstupenek Viagogo, stopl mu inzerci

  • 13
Americká společnost Google vyloučila britského prodejce vstupenek Viagogo z řad svých inzerentů. Reagovala tím na stížnosti, že firma prodává lístky za přemrštěné ceny. Google zjistil, že Viagogo porušuje jeho pravidla reklamní politiky, a začal proto odstraňovat jeho reklamy.

Google byl v loňském roce v Británii vyzván, aby přestal přijímat peníze od podniku Viagogo za umisťování jeho webu na vrchol seznamu při vyhledávání. Pod otevřený dopis se podepsal fotbalový svaz, několik poslanců a organizace zastupující zájmy hudebního průmyslu UK Music. 

V dopise vedoucím pracovníkům Googlu uvedli, že kvůli vedoucí pozici společnosti Viagogo ve výsledcích vyhledávání si spotřebitelé nevědomky kupovali vstupenky na sportovní, hudební a divadelní akce, které mohly být neplatné.

Kvůli porušení zákona na ochranu spotřebitelů zažaloval firmu britský antimonopolní úřad CMA. Tvrdí, že podnik neučinil dost na to, aby změnil své obchodní praktiky.

Nákupem přišel o tři tisíce. Viagogo si plní kapsy na náš úkor, říká

Středeční krok Googlu je považován za výsledek tlaku nejen CMA, ale také regulátorů po celém světě.

Na kontroverzní praktiky serveru v květnu upozornila také Česká obchodní inspekce. Ta za poslední rok eviduje více než 140 podání od spotřebitelů, kteří si nejčastěji stěžují na zvýšení ceny vstupného během objednávky a nemožnost transakci stornovat. Stížnosti se týkaly i neplatných vstupenek nebo nevrácení peněz za vstupenku na zrušený koncert.

,