Čtvrtek 24. září 2020, svátek má Jaromír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 24. září 2020 Jaromír

Google našel problém. Hlasoví asistenti nečtou reklamu, a tak nevydělávají

  18:22
Obchodní ředitel technologického giganta Google na konferenci minulý měsíc upozornil investory na jeden zásadní problém. Jejich hlasový asistent totiž ve chvíli, kdy ho zákazníci používají k vyhledávání, nezobrazuje reklamu. Ta je přitom pro výdělky Googlu klíčová. Zařízení s Asistentem Google vlastní miliony lidí.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Reklamu tak, jak ji známe, nemůže virtuální asistent Googlu, který od loňského roku umí oboustranně konverzovat (více zde), zobrazovat. Většinou jen rychle odpoví na dotaz. A to je podle obchodního šéfa Googlu Philippa Schindlera problém. Firma totiž velkou část svých zisků, podle agentury Reuters v přepočtu asi 1,6 bilionu korun ročně, získává právě z reklamy.

Google není jediný, kdo musí začít řešit, jak vydělávat na virtuálních asistentech. Pro miliony lidí po celém světě se již hlasové vyhledávání stalo každodenní rutinou. Přes miliardu zařízení (telefonů, tabletů, budíků atd.) obsahuje aplikace Google Assistant, kolem sta milionů jich má v sobě Alexu od Amazonu a minimálně 1 miliarda lidí používá Siri od firmy Apple.

Rok s Googlem v obýváku: dokáže šetřit čas, pobavit i naštvat

Vyhledávače přitom z velké části živí reklama. Jedním z možných řešení by bylo začít zobrazovat doplňující informace na blízké obrazovce, třeba televizi nebo laptopu. „To už by bylo mnohem zajímavější,“ citovala Reuters Schindlera. „Pak se budeme pohybovat ve světě, kterému moc dobře rozumíme,“ dodal.

Kdyby totiž virtuální asistent i přímo přehrával reklamu, začal by se jeho výrobce pohybovat na hraně zákona. Veškerá reklama na internetu totiž podle amerických zákonů musí být označená slůvkem „ad“ (reklama) nebo „sponsored“ (sponzorováno). Tyto regulace se vztahují i na hlasové asistenty.

Reuters přitom upozorňuje na to, že právě tyto zákony už Google možná částečně porušuje. Při vyhledávání řemeslníků totiž Google Assistant jako první čte ty výsledky, které jsou na webu Googlu označené jako sponzorované, přestože to nijak nedá najevo.

Velký test digitálních asistentek: překvapily inteligencí i neschopností

Podle Googlu však firma, přestože v rámci webu se o reklamu skutečně jedná, za tyto tzv. prokliky od asistenta není inzerentem nijak finančně odměněna, a proto to reklama není.

„Není to úplně čisté doporučení,“ okomentovala situaci pro agenturu Michelle Cohenová, advokátka z Washingtonu D.C. „(Ale) stačilo by jim jen dodat, že ‚mnoho z doporučených firem může být součástí našeho reklamního systému‘ a všechno bude v pořádku,“ dodala.

Autor:
  • Nejčtenější

Zavírání ve 22 nás zničí, říkají restauratéři. Žádají hodinu navíc

Záměr ministra zdravotnictví, aby restaurace a bary zavíraly o dvě hodiny dřív, tedy už ve 22 hodin, vnímají jejich...

ANO ztrácí. Do Sněmovny by se nedostali lidovci ani komunisté, říká model

Podle nejnovějšího volebního modelu Kantar CZ pro Českou televizi by se do Poslanecké sněmovny dostalo sedm stran....

Jídlo v Německu je moc levné, tvrdí studie. Mělo by stát až třikrát víc

Pokud by se měly do cen jídla v Německu promítnout náklady na eliminaci dopadů na životní prostředí, stálo by až...

Pošta s rouškami pro seniory chybovala, ohrozila miliony lidí, tvrdí SÚKL

Česká pošta podle Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SÚKL) porušila při rozesílání respirátorů a roušek seniorům...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akcie Tesly zažily volný pád, hodnota firmy klesla o téměř 70 miliard dolarů

V posledních dvou dnech se Tesle na burze nedaří. Úterní obchodování zakončily její akcie se ztrátou 5,6 procenta a ve...

Nebezpečná místa Česka: brněnský Cejl. Místo, kde vidíte policii jen projíždět

Premium Reportéři MF DNES mapují místa, která podle statistik nejsou výjimečně nebezpečná. Ve skutečnosti jde o no-go zóny,...

Němci kritizují Česko a vzkazují: Podívejte se na naše opatření. Fungují

Premium Koronavirová propast mezi Českem a Německem se nadále prohlubuje. Z premianta třídy se stal problémový žák, popisují...

Když ne jeho, tak aspoň jeho dítě! Psycholog Šmolka nejen o zoufalých milenkách

Premium Ve třiceti už se neprovdáš. Věta, kterou kdysi běžně slýchaly dívky nad třicet let, považované už za staré panny. Dnes...

  • Další z rubriky

Křetínskému se sázka na Royal Mail vyplácí. Zhodnotil už skoro tři miliardy

Podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč nákupem akcií britské pošty Royal Mail už vydělali 93,1 milionu liber (2,7...

Slovenská firma vyrábí léky ze skořápek. Měsíčně jich zpracuje osm tun

Premium Ve slovenském Cíferu se už třicátým rokem vyrábí ve farmaceutické firmě Biomin přírodní vápník. Zaměstnanecká akciovka,...

Pernod Ricard odepsal miliardu z ročních zisků. Jeho Jamesonu se dařilo

Druhý největší producent lihovin na světě, francouzská společnost Pernod Ricard, oznámil, že za finanční rok 2019/20...

Čína stopla zakázku na česká piana za miliony. Kvůli senátní misi

Přední evropský výrobce pianin a klavírů Petrof Hradec Králové zřejmě v souvislosti s návštěvou předsedy Senátu Miloše...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Volali ji k večeři, ale nepřišla. Zemřela s ohořelým mobilem v ruce

Patrně neoriginální příslušenství si vybralo další z mnoha obětí. Stala se jí šestnáctiletá thajská školačka. Poté, co...

Vyzkoušeli jsme eRoušku 2. Podívejte se, jak může pomoci i vám

Největší nadějí na zpomalení šíření covidu-19, která navíc nikomu nezkomplikuje život, je malá aplikace pro chytré...

Blíží se katastrofa, jež zastíní pandemii covidu-19, říká princ Charles

Britský princ Charles (71) vyzval v pondělí ke zlepšení boje proti klimatickým změnám, jejichž dopad podle něj zastíní...

Počet úmrtí bude stoupat. Podívejte se, jaké měla křivka zpoždění jinde

Počet úmrtí s nemocí covid-19 u nás poroste. Byť ještě není jasné o kolik. Příklady z jiných zemí jasně ukazují, že...

Nový šéf pojmenoval hlavní cíle Škody: Hyundai, Kia, Ford, Opel a Francouzi

„Značka je na tom velmi dobře a má skvělou pověst. Tu si vypracoval tým, který může být náležitě hrdý,“ prohlásil...