EvoBus rozšíří výrobu v Holýšově

  18:42aktualizováno  18:42
Jedním z důležitých evropských center automobilového průmyslu se v brzké budoucnosti stane pětitisícové město Holýšov na Domažlicku. Společnost EvoBus, která v Holýšově vyrábí autobusy značek MercedesBenz a Setra, totiž začala v tamní průmyslové zóně stavět novou továrnu a chystá se do Holýšova postupně soustředit výrobu skeletů karoserií pro všechny autobusy vyráběné v rámci koncernu.

"Investice do nového závodu dosáhne v první fázi zhruba deseti milionů eur," uvedl výrobní ředitel společnosti EvoBus Harald Landmann.

Firma v současné době vyrábí v Holýšově karoserie pro tři tisíce autobusů. Po dokončení nového podniku počítá EvoBus s navýšením produkce karoserií pro dalších 1500 autobusů. "K rozhodnutí podstatně rozšířit výrobu v Holýšově přispěla kvalita práce, které se v českém závodu podařilo dosáhnout - nyní jsme schopni na zakázku vyrobit v Holýšově během tří dnů plánované výrobní typy a kamiony je odvézt na místo určení, například do Německa," uvedl výrobně technický ředitel holýšovského EvoBusu Paul Psikal.

Ve stávajících provozech firmy EvoBus v Holýšově nyní pracuje 260 zaměstnanců. V novém závodu společnosti najde práci zhruba 80 lidí. V patnáctihektarové průmyslové zóně bude firma podnikat vedle dvou dalších výrobních společností, které nyní zaměstnávají více než 130 lidí. "Budování průmyslové zóny, kde nyní staví EvoBus, přišlo město na 30 milionů korun, i díky takto vzniklým pracovním místům však nyní máme velmi nízkou nezaměstnanost, která jen o málo přesahuje tři procenta," uvedl holýšovský starosta Jaroslav Králík.

Od svého založení holýšovská společnost EvoBus Bohemia každoročně zvyšuje tržby - v roce 1999 vykázala tržby ve výši 268 milionů korun, o rok později to bylo již 522 milionů korun. Růst tržeb předpokládá firma i v letošním roce, za první pololetí EvoBus Bohemia totiž utržil 371 milionů korun.

Společnost EvoBus Bohemia zatím v Holýšově vyráběla součásti pro autobusy v pronajaté části areálu místní strojírenské firmy SVA a do modernizace a rozvoje závodu investovala téměř 30 milionů korun. Výstavba nového závodu na zelené louce včetně technologií přijde firmu na 350 milionů. Firma EvoBus je dceřinou společností německo-americké automobilky DaimlerChrysler. EvoBus je s oběma tradičními značkami, MercedesBenz a Setra, světovou jedničkou v oboru. Například v západní Evropě firma ovládá téměř 30 procent na trhu. V minulém roce firma prodala více než devět tisíc autobusů.

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Do obchodu s vlastní taškou. Zvyk ze socialismu se vrací

Svoje příznivce má síťovka i v éře igelitových tašek.

Síťovka byla v dobách socialismu nejlepším přítelem člověka, který šel do samoobsluhy. Teď v dobách konzumu a zároveň...

S klidem půjčují lidem. Bankám ještě zatopíme, tvrdí šéf Zonky

Pavel Novák, šéf Zonky

Vzít si půjčku v bance byl ještě před pár lety proces na několik dní. Technologie pustily do finančního světa další...

Další z rubriky

Toblerone má halál certifikát, odpůrci islámu začali čokoládu bojkotovat

Čokoláda Toblerone

Několik uživatelů sociálních sítí, především odpůrců islámu, začalo minulý týden vyhlašovat bojkot slavné švýcarské...

Nečekaný propad Applu. Firma šlape na brzdu, akcie padají

Ilustrační snímek

Výrobce iPhonů Apple poprvé za šestnáct let snížil odhad tržeb. Méně si vydělá zejména kvůli slabším prodejům svých...

Plynárenskou má hlídat její exředitel i senátor Wagenknecht

Logo Pražské plynárenské.

Piráti chtějí do dozorčí rady Pražské plynárenské posadit jejího exředitele, který spoluvlastní firmu, jež Pražské...

Najdete na iDNES.cz