„Úřad sice zkoumal povolení spojení soutěžitelů v oblasti venkovní reklamy, ale vůbec nezohlednil oblast médií, kde BB Global patří mezi pět největších hráčů díky svému propojení na Křetínského CNC a skupinu J&T. Těmito kroky může dojít v budoucnu i ke spojení s JCDecaux, se kterým například pražský dopravní podnik (DPP) vede dlouholeté soudní spory ohledně reklamních ploch na území Prahy,“ zdůvodnila firma svůj krok.
ÚOHS by měl podle společnosti komplexně zohlednit veškeré sektory podnikání obou soutěžitelů. „Pokud spojení proběhne, vznikne tak nový mediální gigant, který bude ovládat značnou část mediálního a veřejného prostoru,“ stojí v tiskové zprávě. Vedoucí oddělení komunikace pražského dopravního podniku (DPP) Daniel Šabík také v minulosti uvedl, že podnik firmě po její žádosti odmítl udělit souhlas se změnou akcionářské struktury, který podle smlouvy potřebuje.
Holding ze skupiny J&T nesmí kontrolovat reklamní firmu BigBoard, naznal ÚOHS![]() |
Antimonopolní úřad spojení v minulosti řešil a předběžným opatřením jej po zahájení řízení pozastavil. „V průběhu řízení nebyly zjištěny žádné nové informace, které by povolení transakce odůvodněně zpochybnily, bylo správní řízení zastaveno a současně bylo zrušeno i předběžné opatření, jímž byla realizace spojení pozastavena,“ uvedl dnes Švanda.
BigBoard je největším tuzemským poskytovatelem venkovních reklamních ploch. Firma podle konsolidované účetní uzávěrky dostupné ve Sbírce listin vykázala za rok 2023 tržby 1,7 miliardy korun a hospodaření zakončila po zdanění se ziskem 35,3 milionu korun, o rok dříve byla 9,3 milionu korun ve ztrátě.
Společnost BB Global je holdingovou společností a součástí podnikatelské skupiny J&T, která se zabývá například zemědělstvím, realitním developmentem, informačními a komunikačními technologiemi a poskytováním služeb elektronického platebního styku a okrajově také výrobou elektrické energie v bioplynových stanicích.