Citigroup zkouší výběr z bankomatu podle skenu oka, karta už nebude třeba

  19:41aktualizováno  19:41
Americká banka Citigroup zkouší nový způsob, jak pro své zákazníky zjednodušit a více zabezpečit výběr hotovosti. S výrobcem bankomatů Diebold testuje novou technologii, která umožní výběr peněz z přístroje na základě skenu oka nebo kódu z chytrého telefonu. Platební karta už nebude potřeba.

Skenování oka. Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

Citigroup testuje nový druh bankomatu, který nemá běžnou obrazovku nebo tlačítka. Zákazníci by se nejprve přihlásili na mobilní aplikaci banky na svém chytrém telefonu nebo tabletu, kde by si určili, kolik peněz chtějí vybrat.

Pak by museli najít bankomat propojený s mobilní aplikací, který by prostřednictvím skenu oční duhovky ověřil jejich totožnost a vydal jim požadovanou hotovost. Výběr peněz by měl trvat zhruba deset sekund, .

Případná úprava tisíců bankomatů podle nové technologie by zřejmě byla velmi nákladná a časově náročná. Úspěch technologie však bude záviset také na důvěře spotřebitelů, zda umožní velkým finančním institucím, aby je mohly identifikovat podle očí, upozornil list The Wall Street Journal.

Zastánci tvrdí, že nové technologie mohou dát bankám zbraň v boji proti podvodům zaměřeným na transakce provedené prostřednictvím bankomatu. Podle analytické firmy FICO počet útoků na debetní karty spotřebitelů používaných v bankomatech za první tři měsíce letošního roku dosáhl nejvyšší úrovně za nejméně 20 let.

Banky se stále více snaží umožnit zákazníkům jednodušší a bezpečnější způsoby pro výběr peněz, než jsou platební karty, které jsou běžnou součástí peněženek spotřebitelů již několik desetiletí. Testování vlastních technologií výběru bez karty v poslední době začaly také další velké banky, včetně J.P. Morgan Chase & Co. či Bank of America.

Autoři: ,

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Zaměstnanci Huawei používali k práci iPhone, firma je potrestala

Ilustrační snímek

Dva zaměstnanci čínské společnosti Huawei byli potrestáni za to, že k pracovnímu úkonu použili telefon konkurenční...

Batman a Bumblebee na nákupech. Poznáte všechna auta ze známých filmů?

Reklama Walmartu s filmovými auty.

Největší světový obchodní řetězec Walmart rozjel novou reklamní kampaň, která má zvýšit počet zákazníků, kteří nakupují...

Reklamní fúze roku je prozatím u ledu. Dlouhodobí rivalové se nedohodli

Nově vzniklý podnik by vedl stávající šéf BB Richard Fuxa.

Měl to být reklamní byznys roku, jenže z něj sešlo. Česká jednička na trhu s venkovní reklamou BigBoard vyjednávala...

Najdete na iDNES.cz