„Letošní kolektivní vyjednávání bylo neobvykle náročné a bylo zejména o kvalifikacích. Museli jsme brát v úvahu navíc vývoj inflace, nově platnou legislativu i ekonomické možnosti naší firmy,“ řekla Havelková. „Jako zástupkyně zaměstnavatele však vnímám, že garance sociálních jistot je velmi důležitá pro všechny naše zaměstnance a věřím, že uzavřená dohoda tyto garance dává všem našim kolegům bez ohledu na profesi, kterou v naší společnosti vykonávají,“ dodala.
Více bezbariérových vlaků i souprav s wifi. Dráhy představily nový jízdní řád![]() |
Dohoda s odbory je podle Krapince kompromisem mezi potřebou snížení nákladů Českých drah (ČD) a zajištěním kvalitních pracovních podmínek. „České dráhy stojí před obhajobou řady dopravních výkonů, u kterých mohou o vítězství naší nabídky rozhodovat koruny nebo desítky haléřů. Zároveň ale fungujeme na trhu práce, který generuje nedostatek uchazečů v pro nás stěžejních technických a provozních oborech, jako jsou strojvedoucí nebo lidé v údržbě vlaků, a proto je nezbytné zajistit našim zaměstnancům stabilní a spravedlivý příjem a další benefity,“ vysvětlil.
Národní dopravce České dráhy v roce 2022 zaměstnával 21 875 lidí. Největší český železniční dopravce ČD má 20 dceřiných společností jako například nákladního dopravce ČD Cargo nebo telekomunikační společnost ČD-Telematika. V minulém roce ČD přepravily 157,1 milionu cestujících.