Největším konkurentem pošty je Zásilkovna, která provozuje v Česku kolem 4 000 výdejen, další poskytovatel WeDo má přes 1 000 výdejen Uloženka.
Končí InTime a Uloženka, nahradí je nový logistický operátor WeDo |
Síť Balíkoven nabízí možnost platby kartou a dostatečnou skladovou kapacitu pro zvládnutí vánočního provozu. V rámci spolupráce se Sazkou jsou většinou umístěné v prodejnách tabáku. Seznam všech Balíkoven je na webu www.balikovna.cz. Zároveň mají zákazníci možnost si při nákupu na e-shopech zvolit jako výdejní místo právě jednu z Balíkoven. Letošní Vánoce budou z pohledu přepravy balíků zřejmě rekordní i kvůli covidové situaci.
„Spolupráce se Sazkou a rozšíření sítě přináší České poště dvě zásadní výhody. Budeme našim klientům ještě blíže, než tomu bylo dosud, a zvýšený zájem o balíkové služby České pošty rozprostřeme do širší sítě poboček. Dnes, kdy se zavírají obchody a nikdo neví, co bude, je přeprava a jistota doručení balíků zejména z internetových obchodů zásadní potřebou pro občany naší země,“ uvedla ředitelka Balíkovny Jana Sedláková.
Rozšíření neloterijních služeb podle Jana Schmiedhammera ze Sazky vítají i provozovatelé loterních terminálů. „Neloterní služby, jako je například dobíjení mobilních telefonů, platby složenek a faktur nebo vyzvedávání zásilek, jsou klíčové pro obslužnost zejména menších měst a obcí. Nová spolupráce s Českou poštou je jejich přirozeným a žádaným rozšířením,“ dodal.
Jedním z největších problémů, který trápí zákazníky e-shopů, není ani tak co nejrychlejší doručení zboží, ale především zastižení zákazníka. Například podle největšího českého e-shopu Alza.cz se úspěšnost doručení dopravců pohybuje kolem 70-80 procent při prvním pokusu doručení. Téměř každá čtvrtá zásilka tak není úspěšně doručena. Řešením má být doručovací metoda „sdílené logistiky“ Liftaga, která zákazníkům e-commerce nabízí hromadné i expresní doručení na přesný čas s kapacitou desítek tisíc balíků denně. Využívají jí například firmy jako Dodo nebo Zásilkovna.
Česká pošta minulý týden zaznamenala zvýšení počtu podávaných balíkových zásilek až o 50 procent. Důvodem bylo uzavření většiny obchodů kvůli koronaviru a přesun nákupů na internet. To potvrdil i největší internetový obchod se spodním prádlem Astratex, který zaznamenal v říjnu růst přes 20 procent. Podle marketingového ředitele Astratexu Karola Guláše navíc přes počáteční zpomalení způsobené vládními omezeními prodej přes internet dále poroste. Obchodníci letos čekají celkové tržby e-shopů kolem 200 miliard Kč, což je meziroční růst téměř o čtvrtinu.