Automobilce se navzdory nižším prodejům podařilo zvýšit tržní podíl o 2,7 na 31,2 procenta. Celý český trh s auty šel dolů totiž mnohem rychleji.
Podle vedoucího prodeje pro střední Evropu Jana Hurta navíc zájem o škodovky v průběhu roku rostl.
"Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení šrotovací prémie a následný odliv vozidel do okolních států EU," uvedl Hurt.
Podle něj mohlo prodej v Česku podpořit také uvedení dvou očekáváných novinek - terénní Škody Yeti a Superbu Combi. Nejprodávanějším modelem byla loni Škoda Octavia, kterou si pořídilo téměř 25 tisíc zákazníků.
Podle odhadů Škodovky bylo letos v Česku celkem prodáno zhruba 181 tisíc aut, což je meziroční pokles přibližně o 11 procent.