Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Radek Cihla, MAFRA

Češi loni nakoupili méně nových škodovek, prodej automobilky klesl

  • 17
Češi loni omezili nákup nových aut, což pocítila také Škoda Auto. Největší tuzemská automobilka loni prodala zhruba 56 tisíc aut. To představuje meziroční pokles o 2,6 procenta.

Automobilce se navzdory nižším prodejům podařilo zvýšit tržní podíl o 2,7 na 31,2 procenta. Celý český trh s auty šel dolů totiž mnohem rychleji.

Podle vedoucího prodeje pro střední Evropu Jana Hurta navíc zájem o škodovky v průběhu roku rostl.

"Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení šrotovací prémie a následný odliv vozidel do okolních států EU," uvedl Hurt.

Podle něj mohlo prodej v Česku podpořit také uvedení dvou očekáváných novinek - terénní Škody Yeti a Superbu Combi. Nejprodávanějším modelem byla loni Škoda Octavia, kterou si pořídilo téměř 25 tisíc zákazníků.

Podle odhadů Škodovky bylo letos v Česku celkem prodáno zhruba 181 tisíc aut, což je meziroční pokles přibližně o 11 procent.