"Nechceme být jen regionálním hráčem a zůstat jen v Česku a na Slovensku, nechceme ustrnout. Chceme expandovat, díky financím od zahraničního partnera máme šanci na akvizice,“ říká předseda představenstva Tomáš Faller. S nadsázkou říká, že z firmy budují jakýsi středoevropský ČEZ v logistice.
Firmu zakládalo původně několik fyzických osob včetně přítele primátora Pavla Béma Zbyňka Kareše, který Bémovi pronajímá velmi výhodně svůj dům.
Zakladatelé v roce 2004 prodali své podíly společnosti Trifid, kterou vlastní Marek Lehečka a Petr Zvěřinský. "Ve firmě už pan Kareš není, máme spolu vztahy jen v kamarádské rovině,“ dodal Faller.
UniCredit vlastní třetinu
Třicet procent má od letošního roku finanční skupina UniCredit, která spolufinancuje masivní expanzi společnosti. C. S. Cargo je dnes na českém trhu největším hráčem. A chce dál posilovat.
"Chceme jít cestou nákupu nových vozů a současně ovládnutí středně velkých přepravců. Nepůjdeme po malých, chceme firmy nejméně s obratem půl miliardy korun ročně,“ říká Faller.
Zatím největší akvizicí letošního roku je nákup jednoho z největších dopravců - Šmidberský Transport, ale firma ovládla dopravce i na Slovensku.
Majitelé firem, které koupili, zůstávají dál ve vedení celé skupiny, například Roman Šmidberský má nyní na starosti obchod a marketing. C. S. Cargo je jednou z firem, které původně nabízely jen své kamiony a přepravu, ale postupně přidávají i další služby.
Firma vyrobí zboží, pak už se starat nemusí
"Vybrali jsme si cestu kompletních logistických služeb,“ dodal Faller. To znamená, že zákazník se o výrobek může přestat starat ve chvíli, kdy sjede z výrobní linky, a pak už jen může sledovat, kde zboží právě je.
Podle Fallera tento trh poroste u nás nejvíce. I proto, že ve srovnání se západními zeměmi je podíl logistiky na hrubém domácím produktu zatím poměrně malý.
Firma vyrostla hlavně na automobilkách a jejích dodavatelích a také českém pivu. Je výhradním dopravcem například pro Plzeňský Prazdroj nebo Staropramen.
C. S. Cargo už v létě založilo pobočku v Rumunsku, nově i v Polsku a před dokončením registrace je firma v Maďarsku. "Jsou to země, kde vidíme největší potenciál a trh s logistickými službami tam ještě není tak rozdělený,“ vysvětlil Faller.
Firma plánuje i vstup na burzu, i když podle slov vedení není zatím na pořadu dne. "Je to otázka dvou až pěti let,“ dodal Faller.