Budvar říká v nové kampani „ne“, zapojil Třísku i Pollerta

  17:14aktualizováno  17:14
Budějovický pivovar Budvar rozjel netradiční reklamní kampaň, která si dala do názvu jednoduchý zápor NE. Za pomoci celebrit dává najevo svůj postoj k prodeji ochranných známek či k vaření piva mimo České Budějovice. V obou případech říká NE.

"Jan Tříska se rozhodl první říci 'ne' komunistické cenzuře a odešel z Československa do USA. Dvojnásobný olympijský medailista Lukáš Pollert odmítl být doživotním zasloužilým sportovcem, prodal své medaile a stal se lékařem," vysvětluje na svých stránkách výběr celebrit Budvar.

Ačkoliv se chce jediný český národní podnik prostřednictvím spotů hlavně vymezit vůči nekvalitním europivům, mezi řádky patetická kampaň popichuje též americkou konkurenci. Ta v dlouholetých známkoprávních sporech bojuje s Budvarem o značku Budweiser.

Kampaň "NE z nás dělá to, čím jsme" je naplánována do konce května. Objeví se v televizi, v kinech i v tisku. "Kampaň má značku Budweiser Budvar ukázat jako prémiovou, svébytnou a inspirující značku, která svá ne říká už přes sto let, během nichž si dokázala uchovat vlastní integritu a nepodlehnout módním trendům," řekl iDNES.cz PR manažer Budvaru Petr Samec.

K nápadu je prý přivedl průzkum, ze kterého vyplynulo, že pro dnešní českou společnost je typická cesta nejmenšího odporu a snaha vyhýbat se problémům. Vnitřně se však Češi s kompromisy neztotožňují.

Samec upozorňuje na čtyři hlavní historická "NE", na která jsou v Budvaru hrdí. "Jde o NE nahrazování surovin, NE zkrácení doby ležení, NE prodeji vlastního jména a NE licenční výrobě mimo České Budějovice."

Každé ze čtyř "ne" symbolizuje jeden alegorický bojovník sestavený ze symbolů souvisejících s konkrétním tématem. "První ne řekli čeští pivovarníci v roce 1890 při sčítání lidu, když je německé vedení českobudějovického měšťanského pivovaru nutilo přihlásit se k německé národnosti. Výsledkem jejich tehdejšího rozhodného "ne" bylo založení Českého akciového pivovaru v Českých Budějovicích - přímého předchůdce Budějovického Budvaru," upozorňuje Samec na národnostní aspekt budějovického kverulantství.

"Kampaň v žádném případě nesouvisí s aktuální situací. Její příprava začala již v minulém roce," odmítá spojování vyznění reklam se současnými třenicemi pivovaru se státem Samec. (více čtěte zde)

Jelikož je celá kampaň vážná a pro někoho až příliš patetická, její součástí je i parodický web www.eurobecko.cz . "Ukazuje, jak by to vypadalo, kdybychom namísto našeho pivovarnického ne říkali ano," uzavírá Samec.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Granko slaví 40 let. Jak dnes vypadá holčička z obalu?

Před čtyřiceti lety přivedla maminka Veroniku Fojtů do ateliéru, kde vznikla fotka na obal krabice kakaa. Tehdy...

Multimilionářem přes noc. Šťastlivec vyhrál ve sportce čtvrt miliardy korun

Ve Sportce ve středečním losování padla druhá nejvyšší výhra v historii této hry. Sázející ze Středočeského kraje...

Příští recese zasáhne Evropu tvrději než finanční krize, varují analytici

Ekonomický pokles vyvolá v Evropě vlnu neschopnosti splácet dluhy, varuje ratingová agentura Moody’s. Situace bude...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boeing Max se vrátí, ale zaměstnanci ne. Posádky se bojí zpět na palubu

Letušky a stevardi letecké společnosti American Airlines nechtějí pracovat na palubě Boeingu 737 Max po jeho návratu...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky

Dáme jídlo nabouralo exkluzivitu Uberu. Začalo rozvážet pro McDonald’s

Společnost Dáme jídlo začala od listopadu v Česku zajišťovat rozvážku pro 73 tuzemských restaurací McDonald’s. Jde o...

Pět pater, výběrová káva a větrná energie. Starbucks otevírá největší pobočku

Starbucks v pátek otevře svou novou největší pobočku. Nachází se v americkém Chicagu a jedná se o šestou a zároveň...

Airbus dál vede nad Boeingem, získal objednávky za třicet miliard dolarů

Výrobce letadel Airbus v posledním roce značně těží z potíží, ve kterých se nachází jeho největší konkurent, Boeing. Po...

Potraviny zdraží o deset procent, varuje šéf obchodů CBA před novelou

Zdražit potraviny zejména v menších obchodech může podle předsedy Družstva CBA Romana Mazáka chystaná novela zákona o...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz