„Spolupráce s Budějovickým Budvarem mi dává obrovský smysl. Nejenže jsme společně vyvinuli skvěle chutnající produkt, ale máme i stejné názory na udržitelné podnikání a věříme, že je potřeba zavést cirkulární principy do praxe. Jsem rád, že se k nám kolegové z Budvaru přidali v iniciativě Zálohujme.cz,“ řekl na úterní tiskové konferenci generální ředitel Mattoni 1873.
Strategická spolupráce dvou českých ikon na novém výrobku má přesah i do oblasti udržitelného podnikání. Nealkoholický nápoj Birgo se vyrábí výhradně v Budějovickém Budvaru na nové moderní lince s hodinou kapacitou až 50 tisíc plechovek, jejíž provoz pivovar zahájil na konci března. Vyspělé technologické vybavení linky přispívá k výrazně efektivnějšímu využití vody, tepla a elektrické energie.
Budvar spustil novou linku na plechovky, odbaví jich 40 tisíc za hodinu |
„Spojili jsme se s tradiční českou značkou, která na věci nahlíží stejně a sdílí tytéž hodnoty. Navíc jsme se stali součástí iniciativy týkající se zálohování,“ doplnil generální ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák.
Společný nový nealkoholický nápoj je balený do papírových multipacků, které navíc neobsahují lepidlo. Jedná se o technologii tzv. wrap-around s obsahem recyklovaného papíru, jehož použití ušetří 16 procentní uhlíkové stopy oproti klasickým plastovým fóliím. Samotný materiál pak obsahuje 74 procent recyklovaného hliníku. Již nyní se prodává na Slovensku, na český trh dorazí během několika týdnů. Cena zatím není stanovena.