Neděle 7. června 2020, svátek má Iveta, Slavoj
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 7. června 2020 Iveta, Slavoj

Boj o Českou televizi už stál poplatníky miliony korun

  18:37aktualizováno  18:37
Do milionů už jdou ztráty, které způsobilo středeční rozhodnutí generálního ředitele Jiřího Hodače přerušit vysílání obou programů veřejnoprávní televize. Sdělil to finanční ředitel České televize Ladislav Paluska. Bezprostřední ztráty televize dosáhly ve středu podle Palusky čtyř milionů korun, a pokud by televize nevysílala ani ve čtvrtek, bylo by to už 10 milionů. V budoucnu podle něj zvýší ztráty neplacení koncesionářských poplatků rozhořčenými diváky a odlivu firem, které svou reklamu umístí ke konkurenci.

"Já už nechci předjímat to, co by mohlo znamenat, kdyby ta krize pokračovala dále, protože to bychom už mohli mluvit o stovkách milionů korun," dodal Paluska.

Ředitelé jednotlivých úseků na tiskové konferenci potvrdili, že generální ředitel nikoho z nich o svém úmyslu přerušit vysílání neinformoval. Podle Palusky by měli Jiří Hodač a jím jmenovaná ředitelka zpravodajství Jana Bobošíková nést za vzniklé škody odpovědnost.

Paluska přiznal, že nemá informace o tom, kolik bude muset ČT zaplatit za Hodačovo vysílání z prostor televizí Nova a Prima.

"V důsledku této nestabilní situace hrozí přehodnocení plánovaných investic vynakládaných do médií na rok 2001 výrazně v neprospěch České televize," potvrdil jeho obavy prezident Asociace reklamních agentur Marek Šebesťák.

Neodvysíláním reklamy a následným nedosažením požadovaných mediálních parametrů kampaně vzniknou podle Šebesťáka zákazníkům těžko vyčíslitelné ztráty.

"Další škoda vzniká členům asociace, jejichž systém odměňování je založen na realizovaných zakázkách, zhruba 15 procent hodnoty neodvysílaných kampaní," vysvětlil.

Příjmy České televize z reklamy v loňském roce přesáhly 1 miliardu korun a na celkových výnosech televize se podílely zhruba 21 procenty.

V letošním roce se Česká televize podle předběžných čísel podílela na celkovém trhu televizní reklamy, který tvoří zhruba 5,7 miliardy korun, přibližně čtyřiadvaceti procenty.

Například Sazka musela nakoupit reklamní časy do konce letošního roku na televizi Nova, aby zajistila zveřejnění tažených čísel sázkových her Šťastných deset a Sportka.

"Sazka bude po České televizi samozřejmě požadovat náhradu škody, tedy zejména mimořádných finančních nákladů, souvisejících se zajištěním prezentace vylosovaných čísel jiným způsobem. V tuto chvíli se jedná řádově o několik milionů korun," uvedla mluvčí Sazky Stanislava Doubravová.

Ztrátu jen ze středečního neodvysílaného tažení Sportky odhadl finanční ředitel České televize Ladislav Paluska na 600 tisíc korun.

Nynější situace v České televizi poškozuje i pivovar Starobrno jako zadavatele reklamy. "Sledujeme vývoj a až se situace vyjasní, tak věřím, že se určitě dohodneme na adekvátní kompenzaci," řekl vedoucí oddělení marketingu pivovaru Jiří Imrýšek.

Autor:
  • Nejčtenější

Vlakem do Chorvatska za šest set korun. RegioJet očekává masivní zájem

Během příštího týdne zahájí provozovatel vlakové a autobusové dopravy RegioJet prodej jízdenek do chorvatské Rijeky....

Česko zdražuje nejrychleji z celé EU. Mohou za to platy i slabá koruna

V polovině zemí Evropské unie kvůli koronaviru ceny služeb i zboží v obchodech klesají. Česko stojí na opačném konci –...

Kellnerovi se čínské dobrodružství vymstilo, přišel o miliardy

Expanze Petra Kellnera na čínském trhu měla vést k rychlému růstu hodnoty jeho majetku jednoho z největších boháčů ve...

Křetínský zaskočil zahraniční analytiky. Investuje tam, kde jiní couvají

Daniel Křetínský v čase krize opět investuje do rizika. Uplatňuje tak osvědčenou strategii, své jmění rozhojnil právě...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dětská hra za miliony. Děti si stavěly bunkr a našly zlaté cihly

Kvůli pandemii covid-19 zůstávají miliony dětí po celém světě doma. Rodiče se je mnohdy snaží zabavit tím, že je pošlou...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Xaver: Klobouk dolů před Klausem. V ČRo zůstávám, spory s ČT házím do jímky

Premium Ve středu ho poslanci zvolili do Rady České televize. Přesto, že spolu s ním byli zvoleni i Hana Lipovská a Pavel...

Prezidentova nemoc. Neuropatie je tichá epidemie moderní doby, říká lékař

Premium Brnění nohou, mravenčení, vrávoravá chůze, zakopávání a pády, ale i krutá bolest chodidel. To je hrubý výčet příznaků...

  • Další z rubriky

Křetínský zaskočil zahraniční analytiky. Investuje tam, kde jiní couvají

Daniel Křetínský v čase krize opět investuje do rizika. Uplatňuje tak osvědčenou strategii, své jmění rozhojnil právě...

Rostlinné burgery od Nestlé už nebudou „neuvěřitelné“. Uhnou konkurenci

Švýcarský potravinářský gigant Nestlé musí přejmenovat své rostlinné burgery. Rozhodl tak místní soud v Haagu. Název...

Fastfood vyřešil rozestupy. Nabízí burgery s extrémním množstvím cibule

O udržování rozestupů se v posledních měsících dost mluví. Bylo tedy jen otázkou času, než se dostane do rukou...

Kellnerovi se čínské dobrodružství vymstilo, přišel o miliardy

Expanze Petra Kellnera na čínském trhu měla vést k rychlému růstu hodnoty jeho majetku jednoho z největších boháčů ve...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz