Podnikatel Richard Fuxa se rozhodl podat nabídku na odkup podílu JOJ Media House. Za 60% podíl nabízí miliardu korun. Věří, že se jedná o velmi zajímavou nabídku, a to jak z důvodu nabídnuté ceny, tak skutečnosti, že společnost dokonale zná. Díky tomu může celá transakce proběhnout bezproblémově a velmi rychle.
„Vždy jsem věřil v budoucnost venkovní reklamy. Jde o neodmyslitelnou součást moderního světa,“ Richard Fuxa, předseda představenstva společnosti BigBoard.
Richard Fuxa vede společnost BigBoard Praha od roku 2012, kdy byl jmenován předsedou představenstva. Tehdy byla firma trojkou na trhu s přibližně 15procentním podílem obratem 300 milionů korun. Od té doby holding BigBoard pod jeho vedením kontinuálně roste a dnes dosahuje obratu přes dvě miliardy korun a zaujímá 74% podíl na trhu.
„Stalo se tak díky úspěšně zvládnutým akvizicím velkých konkurentů News Outdoor a Outdoor akzent, ale i díky tomu, že jsme věřili postupnému růstu v segmentu reklamy v transportu a na městském mobiliáři,“ říká Richard Fuxa.
BigBoard pod jeho vedením postupně dokoupil majoritní podíl ve společnosti Railreklam, následně expandoval do reklamy v pražské hromadné dopravě.
EuroNova Group dala k ÚOHS podnět proti ovládnutí BigBoardu firmou BB Group![]() |
„Letos jsme uspěli i ve významném výběrovém řízení, konkrétně na provozování reklamy na pražském městském mobiliáři,“ říká Fuxa, který během posledních tří let rozšířil skupinu o další on-line a televizní formáty.
„Díky tomu nyní skupina zaujímá desátou příčku na celém českém mediálním trhu a ze společnosti specializující se na venkovní reklamu se stal skutečný mediální dům,“ říká.
Společnost JOJ Media House měla v úmyslu prodat svůj podíl české společnosti BBGlobal a.s., kterou ovládá Dušan Palcr ze skupiny J&T. K této transakci nedošlo mimo jiné i kvůli pozastavení možnosti vykonávat akcionářská práva ze strany ÚHOS a nesouhlasu Dopravního podniku města Prahy.