Nově vzniklá skupina plánuje v příštím roce dosáhnout objemu přijatých objednávek od zákazníků ve výši 1,5 miliardy korun a chce se také stát jedním z nejvýznamnějších online prodejců módy v Česku. Výše transakce s ohledem na společná ujednání e-shop neuvedl.
Rozšířeá firma se chce podle ředitele Bibloo Aleše Pitra zařadit mezi tři hlavní hráče na všech trzích, kde v současnosti působí. Internetový obchod pod značkou Bibloo provozuje společnost Digital People od roku 2015. Nabídka prodávaného zboží pokrývá více než 130 prémiových módních značek.
Záběr na evropské trhy
V roce 2016 firma expandovala na další evropské trhy a podle poslední zveřejněné výroční zprávy ve Sbírce listin měla v roce 2016 obrat 148,5 milionu korun s provozní ztrátou 76 milionů. Podle Pitra to bylo kvůli expanzi na nové trhy.
Loni provozní ředitel Bibloo Milan Vlček v rozhovoru pro Marketing & Media uvedl, že e-shop dosáhl v roce 2017 tržeb za 411 milionů korun. Meziroční růst obratu za rok 2018 činil 30 procent a hodnota přijatých objednávek přes půl miliardy korun. Firma podle Pitra nicméně hospodařila s plánovanou ztrátou. Důvodem bylo zaměření se na zvyšování tržního podílu na všech trzích, na kterých působí.
„Pro rok 2020 plánujeme v rámci skupiny dosáhnout objem přijatých objednávek od zákazníků ve výši 1,5 miliardy korun. Tím se zařadíme mezi nejvýznamnější online prodejce módy v Česku,“ uvedl Pitro.
Bibloo vlastní podnikatel, který působí v realitním byznysu Václav Skala, a zakladatel Petr Liesner. Urban Store koupili od mediální skupiny Media Bohemia (60 procentní podíl) a podnikatele se sportovní módou Miroslava Koláře (40procentí podíl). V říjnu rozšířil Bibloo logistické centrum do nových skladovacích prostor v Jenči u Prahy.
Podle letos zveřejněné analýzy konzultační společnosti Acomware nakupují Češi módu na internetu nejvíce u řetězce H&M. Eshop Zoot, který loni nezvládl financování, zadlužil se a má hotový reorganizační plán, dohání v trojici e-commerce dalších největších hráčů německý eshop About You. Dvojici pak doplňuje Zalando. Všichni tři e-commerce hráči oslovují podle analýzy přibližně 11 až 15 procent českých zákazníků.