Pivovar Bernard by rád uspořádal degustační soutěž, jejímž patronem by mělo být Sdružení přátel piva. "Souhlasíme, že prohlášení o Birellu je neslušné a plně akci podpoříme," doplňuje místopředseda Sdružení František Štrupl.
Bernard navrhuje, aby Sdružení vybralo 25 degustátorů, kteří ve slepém testu určí, které nealkoholické pivo zakoupené v běžném prodeji jim více chutná. Jestli Birell prohraje, Bernard bude po Plzeňském Prazdroji požadovat stažení reklamy a veřejné prohlášení o tom, že nebude ve svých reklamních kampaních používat nepodložená tvrzení.
"Birell byl dříve nejlepším nealkoholickým pivem, ale dnes je na trhu zhruba 25 značek nealkoholických piv. Jejich tvrzení, že Birell chutí převyšuje ostatní, je rozhodně nabubřelé," komentuje Stanislav Bernard.
Souboj Davida s Goliášem
Bernard věří, že Prazdroj se k souboji postaví čelem. Plzeňský Prazdroj se zatím k výzvě nevyjádřil. Bernard čeká odpověď do 20. července. Když ji do té doby nedostane, použije prý další esa v rukávu, jak dosáhnout stažení reklamy.
Sám Bernard nazval výzvu soubojem mezi Davidem a Goliášem. V porovnání ročního výstavu je Bernard proti Prazdroji trpaslíkem. Zatímco humpolecký pivovar loni uvařil 204 tisíc hektolitrů piva, Prazdroj v tuzemsku i zahraničí prodal 10,5 milionu hektolitrů.
Zatímco lídrovi trhu však podobně jako většině velkých hráčů na trhu v důsledku ekonomické krize prodeje klesly o necelé dvě procenta, Bernardu se naopak zvýšily téměř o devět procent.