"Dokázali jsme ušetřit, takže nový terminál stál méně. Kolik přesně zatím není možné říci, ještě nejsou hotova všechna vyúčtování," řekl ředitel ČSA Cargo Kamil Slavík.
Návratnost investice se podle něj pohybuje mezi pěti a šesti lety.
Terminálem může ročně projít až 60 tisíc tun zásilek.
"Cargo terminál disponuje moderním technologickým vybavením, nabízí krátké tranzitní časy, a veškeré vybavení pro odbavení všech druhů zásilek," tvrdí mluvčí ČSA Marcela Picková.
Původní zastaralá budova carga musela kvůli expanzi pražského letiště Ruzyně ustoupit výstavbě nového terminálu pro cestující Sever-2.
Loni ČSA na Ruzyni odbavily téměř 50 tisíců tun zboží a pošty. V příštích pěti letech počítají s nárůstem až na dvojnásobek, což by mělo pokrýt možné rozšíření terminálu na kapacitu 100 tisíc tun ročně.
Pod střechou cargo terminálu našla místo mezinárodní logistická firma DHL, distribuční středisko pro expresní služby zde má také Česká pošta.
V obří hale je mimo jiné systém automatizované manipulace a skladování leteckých palet a kontejnerů, možnost nakládky přímo z letadla do kamionů nebo naopak.
Jako jediný v Česku je zde rentgen na zkoumání zásilek o šířce až 163 cm a neomezené výšce a délce.
Do lednice nebo mrazáku lze uložit i zásilky rychle podléhající zkáze, své pravé místo v terminálu najdou i živá zvířata, nebezpečné zboží nebo radioaktivní zásilky.
České aerolinie otevřely nový nákladový terminál s roční kapacitou 60 tisíc tun odbaveného zboží a pošty. (15. ledna 2004) |