Na duben plánovaná akce se v Lipsku letos neuskuteční a otázkou je, zda ještě někdy proběhne.
Hlavní pořadatel akce Leipziger Messe uvedl ve svém prohlášení, že důvodem je zrušení účasti některých automobilek, které si přitom původně rezervovaly výstavní prostory. Podle původních plánů zde mělo vystavovat 27 značek, 17 z nich ale účast zrušilo.
Klesající zájem o autosalony je dokladem změny v chování zákazníků, kteří si raději často prohlédnou vůz na internetu a pak případně u prodejce. Pořadatel akce ve svém prohlášení to potvrzuje, mluví o „nových prodejních a komunikačních strategiích automobilek.“
Německý server Welt Online citoval odborníka na automobilový průmysl Franka Dudenhöffera, podle kterého se dnes představování novinek smrsklo jen na největší autosalony v Ženevě či Frankfurtu.
O vzkříšení se marně snaží i brněnský Autosalon, jeho konání bylo opakovaně zrušeno.
Problém klesajícího zájmu automobilek se však týká i zmíněných „áčkových“ autosalonů, kterými jsou v Evropě každý rok právě Ženeva a na podzim po roce střídající se Paříž a Frankfurt.
Některé velké značky už oznámily, že letos v Paříži nebudou. Svoji účast už zrušily Ford a Volvo, konec vystavování zvažuje Mazda. Podle evropského šéfa Mazdy Jeffa Guytona je těžké v Paříži zaujmout, protože výstavě dominují francouzské značky. Ford už dříve uvedl, že se bude více zaměřovat na jiné akce, například na veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas nebo veletrh mobilních zařízení v Barceloně. Na nich se totiž výrazně rozjíždí téma samořiditelných vozů, v kterém automobilky vidí velkou budoucnost.