To je zhruba pětkrát více než ve stejném období před rokem, uvedla agentura AP. Meziročně se výrazně zvýšily i příjmy a počet prodaných vozů.
Musk atakuje titul prvního dolarového bilionáře. Pomáhá mu výzkum vesmíru |
Příjmy automobilky dosáhly 13,76 miliardy dolarů (zhruba 302 miliard korun) a meziročně vzrostly o 57 procent. Údaj ale zůstal mírně za očekáváním analytiků, kteří odhadovali hodnotu kolem 14 miliard dolarů.
Společnost uvedla, že kvůli různým faktorům měla potíže udržet výrobu v plném rytmu. Mezi problémy zmínila nedostatek polovodičů či potíže s námořní dopravou.
Tesla od července do konce září prodala 241 300 vozů, což je zhruba o 72 procent více než v třetím kvartálu loňského roku. Od začátku roku firma prodala 627 300 vozů. Nejvíce poptávané byly její modely 3 a Y.
Podle vedení společnost existují faktory, které by mohly snížit ziskovost firmy. Jedná se například o růst cen komodit či nedostatek pracovní síly. Vedení také uvedlo, že Tesla spolupracuje v rámci vyšetřování, která vedou americké regulační úřady. Jedná se například o nehody, ve kterých figurují vozy Tesla s autopilotem. Automobilka ale tvrdí, že řízení s autopilotem je bezpečnější než bez něj.
Zprovoznění továrny u Berlína se komplikuje
Zahájení provozu velké továrny, kterou u Berlína postavila americká automobilka Tesla, se komplikuje. Opakovat se totiž bude on-line veřejná konzultace, při které může veřejnost vznést námitky kvůli dopadům továrny na okolí. Důvodem k opakování jsou obavy, že dosavadní proces konzultací nesplňoval potřebná nařízení. Uvedlo to dnes regionální ministerstvo životního prostředí.
Šéf Tesly Elon Musk továrnu v Grünheide navštívil 9. října a tehdy řekl, že by chtěl, aby továrna začala vyrábět v listopadu. To se ale teď jeví jako nepravděpodobné, poznamenala agentura Reuters. Úřady totiž nejprve musejí projít nejnovější námitky, než rozhodnou, zda továrna dostane povolení k zahájení provozu.
Opakovaný proces je přístupný pouze těm, kteří vyjádřili námitky v předchozí veřejné konzultaci, ale nebyli spokojeni s odpovědí Tesly nebo ministerstva životního prostředí. Koná se od 2. do 22. listopadu. Tesla se k rozhodnutí proces opakovat zatím nevyjádřila.
Úřady se rozhodly proces opakovat, protože ekologičtí aktivisté v samostatném případu namítli, že občané nebyli v dostatečném předstihu informováni o podrobnostech konání veřejné konzultace. Vadilo jim například, že konzultace byla jen on-line.
Musk už dal dříve najevo rozladění z toho, jak fungují německé zákony a povolovací řízení. Složité požadavky na plánování jsou podle něj v rozporu s rychlým postupem, který je nutný v boji s klimatickými změnami.
Továrna, které Tesla říká gigafactory, a přilehlý závod na výrobu baterií by měly ročně produkovat alespoň 500 000 elektromobilů a generovat kapacitu 50 gigawatthodin (GWh). Tím by se v obou případech dostaly před konkurenční firmy v Německu.