Nejsou lidi, tak musím k pásu sám, říká majitel Brana Juříček

  20:48aktualizováno  20:48
Roky se bránil zaměstnávání agenturních pracovníků, ale nedostatek lidí ho nakonec přinutil k tomu jejich služby využít. Lidí má takový nedostatek, že dvakrát až třikrát týdně chodí sám montovat na výrobní linku zámky do aut a nutí k tomu i své kolegy z managementu.

Majitel výrobce autodílů Brano Group Pavel Juříček. | foto: Brano Group.

„Jsme ve stavu, kdy do některých soutěží ani nechodíme a zakázky rovnou odmítáme. Důvod je jediný, nemá je kdo dělat,“ říká majitel společnosti Brano a viceprezident Sdružení automobilového průmyslu Pavel Juříček. Podle něj je podobně kritická situace i v jiných firmách. Jeho firma vyrábí pro automobilky hlavně zámky.

Svoji přítomnost na lince vidí i jako ukázku jiným zaměstnancům, že nesedí jen v kanceláři, ale umí i pracovat. „Někdy z toho nadšení nejsou, protože jim pak zvyšuji normy,“ říká v nadsázce.

Podle něj má současná situace alespoň pozitivní dopad v tom, že automobilky dodavatele už tolik netlačí na cenu a podařilo se mu dojednat lepší ceny než v minulosti. „Na druhou stranu rostou ceny materiálů, zdražuje nám lidská práce,“ dodal Juříček. Za poslední rok podle něj mzdy ve firmě stouply o pětinu. Podařilo se mu tím ale udržet jen stávající zaměstnance, jiné nepřilákal.

Situace v jeho firmě dobře dokresluje stav českého automobilového průmyslu. Hlásí rekordní čísla, ale současně naráží na strop především kvůli nedostatku lidí. „Zakázek je tolik, že třetina fabriky jede už na nepřetržitý provoz,“ dodává Juříček.

Nedostatek lidí u dodavatelů způsobuje automobilkám často problémy, přibývá případů, kdy se zastaví linka kvůli chybějícím dílům.

Juříček přitom varuje před tím, že Česko může ztratit současným nedostatkem svoji konkurenční výhodu před jinými zeměmi. Nejen kvůli nedostatku lidí, ale menším nasazením lidí. Viníka vidí především ve štědrém sociálním systému.

Proto další závody staví v zahraničí, druhou továrnu začal budovat v Číně.

Autor:

Nejčtenější

Letištní halu v Düsseldorfu zaplavily kufry, cestující museli odletět bez nich

Na letišti v německém Düsseldorfu zůstalo kvůli poruše přepravního systému 2...

Stovky cestujících, kteří odlétali ve středu ráno z letiště v německém Düsseldorfu, potkala nečekaná komplikace. Kvůli...

Zima přichází z Německa. Nepomáhá ani Trumpova obchodní válka

Německá kancléřka Angela Merkelová

Je to trochu schizofrenní situace. Zatímco poslední „tvrdá“ statistická data z klíčových evropských ekonomik nejsou...

Rozkazy od Pamely přímo do ucha. Tak se pracuje ve skladu Albertu

V distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové využívají technologii...

Po distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové se pohybují lidé se sluchátky s mikrofonem. Po skladu se...

Bytovkám zdraží teplo. Vládní návrh budí emoce

Ilustrační snímek

Vláda ruší domovním kotelnám daňovou výjimku. Opatření může podle odhadů zdražit teplo desítkám tisíc domácností....

Retro je v kurzu. Klasické socialistické výrobky přežily i samet

Na stavebnici se za socialismu stály fronty. Otto Wichterle z ní dokonce v roce...

Kofola, Mototechna, Favorit nebo Merkur. To jsou značky, které se v průzkumu agentury Médea Research zaměřeného na...

Další z rubriky

Úroky u hypoték se do konce roku moc nezmění, říká šéf Hypoteční banky

Jiří Feix, generální ředitel Hypotéční banky

Banky se začaly víc přetahovat o klienty, řada z nich rozjela nové akční nabídky. Průměrná úroková sazba podle...

Státní Čepro kvůli Babišovi prověří postavení Agrofertu v tendrech

Velkokapacitní sklad pohonných hmot společnosti Čepro v Hněvicích na Litoměřicku

Státní distributor paliv Čepro prověří kvůli návrhu auditní zprávy Evropské komise o údajném střetu zájmů premiéra...

Další velká ztráta pro Boeing. Saúdové raději než 737 MAX koupí airbusy

Boeing 737 Max 8

Saúdské nízkonákladové aerolinie Flyadeal v neděli oznámily, že zrušily svou objednávku na třicet letounů Boeing 737...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz