Internetový obchod s elektronikou Alza.cz (ilustrační snímek)

Internetový obchod s elektronikou Alza.cz (ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Alza.cz nedoručí pod stromeček až 1 500 dárků. Nestíhá ani Mall.cz

  • 343
Na Facebooku už kolují vtipy, že Alza.cz vzala konec světa vážně. Největší internetový prodejce počítačů a elektroniky přiznává, že nestihne doručit zhruba až 1 500 objednávek, u kterých garantoval dodání do Štědrého dne. Problémy se zárukou doručení má i Mall.cz.

"Před chvilkou mi dorazil již třetí vygenerovaný mail o technických důvodech zpoždění. Začínám toho mít tak akorát dost," rozčiluje se v diskusi na facebookových stránkách jeden z klientů Alza.cz.

Poznámek lidí, kterých se problémy týkají, se na profilu firmy nahromadila zhruba stovka. Někteří vyhrožují stížnostmi na Českou obchodní inspekci kvůli tomu, že prodejce nestihne objednávky doručit do Vánoc. Alza přitom tučně na svém webu slibuje doručení pod stromeček při objednání do soboty.

Internetový obchod problémy připouští. "V posledních dnech zájem našich zákazníků dramaticky překonal veškerá naše očekávání a plány. Denně uspokojíme 25-30 tisíc zákazníků. Bohužel v posledních dnech se nám nepodařilo dodržet naši téměř bezchybnou kvalitu doručení. Aktuálně cca 1,5 procenta zakázek pravděpodobně nedoručíme včas," reagoval mluvčí Alza.cz Jaromír Řánek na množící se dotazy.

Zaměstnanci internetového obchodu prý řeší problémy zákazníků individuálně. "Všechny tyto zákazníky se snažíme kontaktovat a vyřešit situaci k jejich maximální spokojenosti," doplnil šéf marketingu. Z reakcí některých klientů to tak nevypadá. Někteří také tvrdí, že čekali desítky minut na zákaznické lince, než na ně přišla řada.

Také Mall.cz má problémy s garancí

Problémy postihly i e-shop Mall.cz, který patří mezi největší a nejstarší na českém trhu, a předvánoční nápor stejně jako Alza.cz musel očekávat. "Objednali jsme rodičům 'pod stromeček' novou lednici, vybírali jsme jen z modelů, kde byla záruka dodání do Vánoc," napsala iDNES.cz Jana ze Sokolova.

Lednice byla údajně skladem a po expedici měla být dodána zasilatelskou firmou do druhého dne. "Byl tam ještě den rezervy, takže by mě ve snu nenapadlo, že se vše může pokazit," stěžuje si. Potvrzení o expedici však ani po dvou dnech po zaplacení nepřicházelo a na informační linky se nešlo dovolat.

"Když se mi to konečně po mnoha hodinách podařilo, operátorka mi sdělila, že vše se stihne, ať jsem klidná." Smluvní dopravce však nakonec převzal lednici až v pátek a Mall.cz otevřeně přiznal, že ji dovézt nestihne. "Zajímalo by mě, co může na naložení údajně skladované lednice trvat tři dny. Rodiče však každopádně najdou pod stromečkem jen objednávkový list," vysvětluje Jana, kterou čekají v Mall.cz ještě hádky ohledně nedodržené garance a zkažených Vánoc.

Mall.cz připouští, že kvůli množství vánočních nákupů přibylo zpožděných objednávek. "Na začátku týdne jsme zjistili, že dochází ke zpožděním, proto jsme od středeční půlnoci vyhlásili stop na objednávky doručované dopravci a zákazníky směřujeme k osobním odběrům. Díky tomu se situace postupně stabilizuje," řekla iDNES.cz mluvčí Michala Gregorová.

Mall.cz v těchto dnech hlásí o 30 procent vyšší nárůst v počtu objednávek, denně ve špičce obchod vyexpedoval až 40 tisíc kusů, což je oproti jarním dnům sedminásobné množství.

,