Evropské konsoricium sídlící ve francouzském Toulouse přijalo loni 520 objednávek na svá již vyráběná letadla. K tomu se ještě v závěru roku přidalo již padesát zamluvených superjumb A380, která se vyrábět teprve začínají.
Boeingu budou zřejmě velkým trnem v oku, protože ho připraví o kupce strojů 777, dosud největších letadel pro přepravu osob. Americká společnost dostala zakázky na 611 nových letadel.
Oba výrobci dohromady dostali loni od leteckých a leasingových společností 1131 nových objednávek. Odborníci na letecký trh míní, že toto číslo je vysoko nad dlouhodobě udržitelným tempem obměny leteckého parku, které se podle nich pohybuje sedmi set letadel za rok.
Vysokého počtu zakázek, které aerolinie zadávají s cílem vyřadit z provozu na palivo náročnější starší typy, chce Airbus využít a nadále zvyšovat rychlost výroby. V roce 2003 by podle sdělení společnosti pro Reuters měla dosáhnout 38 letadel za měsíc.