náhledy
Montáž dopravního letadla Airbus A380
Autor: Airbus
Airbus A380 je letadlo se dvěma palubami. Podobné uspořádání má i legendární Boeing 747, jehož horní paluba ovšem nevede po celé délce trupu, ale jen zhruba do jedné třetiny.
Autor: Airbus S.A.S.
Airbus A380
Autor: AP
Smontování jednotlivých částí dopravního letadla A380 probíhá v závodě Airbus nedaleko francouzského Toulouse.
Autor: Airbus
Airbus A380 společnosti Emirates v barvách fotbalového klubu Real Madrid poprvé přistál v Praze 28. 12. 2018.
Autor: Emirates
Útroby obřího letadla Airbus A380
Autor: Reuters
Nový Airbus A380plus kromě jiného tvaru křídel a delšího trupu nabídne dopravcům možnost přidání až 80 dalších sedaček do ekonomické třídy
Autor: Airbus
Airbus A380 společnosti Emirates v doprovodu akrobatické skupiny Al Fursan na strojích Aermacchi MB-339NAT
Autor: Airbus S.A.S.
Singapore Airlines představily nový Airbus A380
Autor: Singapore Airlines
Airbus A380 je osazen čtyřmi motory Engine Alliance řady GP7200.
Autor: Airbus
Práce na kýlu dopravního letadla A380 v závodě Airbus nedaleko francouzského Toulouse.
Autor: Airbus
Jednotlivé části dopravního letadla Airbus A380 se vyrábějí po celém světě. K finálnímu sestavení se svážejí na montážní linku (takzvanou FLA) u francouzského Toulouse.
Autor: Airbus
Jednotlivé části dopravního letadla Airbus A380 se vyrábějí po celém světě. K finálnímu sestavení se svážejí na montážní linku (takzvanou FLA) u francouzského Toulouse.
Autor: Airbus
Připevnění svislé ocasní plochy dopravního letadla A380 v závodě Airbus nedaleko francouzského Toulouse.
Autor: Airbus
Poslední prací na největším airbusu je barevný nástřik ve speciální hale. Těch mají v Toulouse hned pět.
Autor: Airbus
Smontování jednotlivých částí dopravního letadla A380 probíhá v závodě Airbus nedaleko francouzského Toulouse.
Autor: Airbus
Nové dopravní letadlo Airbus A380 stojí v přepočtu více než 8 miliard Kč.
Autor: Airbus
Původně měly existovat dvě varianty letadla, A380-800 a větší A380-900, ale druhá varianta se do výroby nedostala. Letadlo pojme v produkované verzi 800 maximálně 868 cestujících, pokud by si někdo takovou konfiguraci vybral. V praxi se však kapacita pohybuje podle konfigurace od zhruba 400 míst (třeba u Korean) po 615 míst u několika letadel Emirates, kde je jen menší byznys třída a 550 míst v ekonomické třídě. Obvyklá konfigurace většiny provozovatelů je lehce nad 500 sedadly ve třech třídách.
Autor: Airbus S.A.S.
Airbus A380 vyžaduje speciální úpravy letiště. Třeba na Ruzyni se musely upravovat nástupní mosty, jiná letiště musela upravovat třeba pojezdové dráhy nebo pořizovat nové vybavení. Ale v principu není A380 o tolik větší než Boeing 747 (který do Prahy létá pravidelně už dlouho). Rozdíl je spíš v kapacitě, a tudíž i v zázemí letiště pro odbavení. Ani jedno z letadel obvykle na menší letiště nelétá.
Autor: Airbus S.A.S.
LOŽNICE PRO POSÁDKU. „Ano, opravdu takovou místnost na palubě máme, abychom se mohli během dlouhých letů, trvajících někdy až 15 hodin, vystřídat. V zadní části letadla jsou dvě lůžka pro piloty a v odděleném prostoru dalších devět pro stevardy.“
Autor: Emirates
SPRCHA V OBLACÍCH. „Mám doma velkou koupelnu, ale musím přiznat, že tenhle komfort zaskočil na první pohled i mě. Škoda, že to není sprcha pro posádku, ale výlučně pro naše pasažéry první třídy. Přitom ji máme tak blízko kokpitu.“
Autor: Emirates