Adidas chce přesunout část výroby z Číny zpět do Evropy

  10:10aktualizováno  10:10
Adidas plánuje přesun výroby z Asie do Evropy. Tvrdí, že chce mít blíž k zákazníkům. Distribuce výrobků na starý kontinent totiž trvá šest týdnů. Německá firma v posledních letech ztrácela podíl na trhu na úkor rychle rostoucího většího amerického konkurenta Nike.

Adidas - ilustrační snímek. | foto: Vít Kněžínek, Rungo.cz

Adidas nyní testuje výrobní jednotky, které by mu umožnily přesunout výrobu z Asie. Je to součást nové strategie, kterou ve čtvrtek oznámila firma. Doufám, že nová strategie jí v příštích pěti letech pomůže k rychlejšímu růstu zisku a tržeb.

„Vrátíme výrobu tam, kde jsou hlavní trhy,“ sdělil podle agentury Reuters výkonný ředitel Herbert Hainer. Firmě v současnosti trvá šest týdnů, než přepraví výrobky z Asie do Evropy. Podle Hainera je to ale příliš dlouho. „Roboti mohou být všude,“ uvedl mimo jiné.

Společnost spolupracuje s německými podniky a vládou na inovacích v robotice a na strojích, které dokážou sportovní boty „uplést“, místo aby se šily ručně. Firmě by to mohlo pomoci přesunout výrobu z Číny, Kambodži, Laosu a Vietnamu. Výrobní linky, které by se nacházely blíže zákazníkům, by firmě mohly umožnit reagovat pružněji na měnící se trendy. Ty se podle pozorovatelů daří lépe nastolovat americké Nike, která ubírá Adidasu podíl na trhu.

Adidas chce kromě Nike konkurovat i oděvním řetězcům jako H&M, které rozšířili sortiment o oblečení na sport a samy již na změny ve vkusu a požadavcích zákazníků reagují rychleji.

Adidas založil v roce 1949 německý výrobce obuvi Adi Dassler. Firma předpokládá, že jí tržby do roku 2020 stoupnou o téměř polovinu na zhruba 22 miliard eur (604,6 miliardy Kč) a čistý zisk se bude každý rok zvyšovat průměrně o 15 procent.

Autoři: ,

Nejčtenější

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Postihy pro řetězce. Inspektoři udělují vysoké pokuty za klamání zákazníků

Ilustrační snímek

Inspektoři tvrdě trestají za rozdílné ceny v regálech a u pokladny. V loňském roce dostalo šest největších řetězců...

V Británii letí nahý úklid. Službu si objednává čím dál víc lidí

Společnost Glimmer ze skotského Edinburghu nabízí nahý úklid.

Pověstnou díru na trhu nalezla mladá kosmetička ze Skotska, když se vrhla na provozování úklidových služeb. Nyní má...

Miliardář Pavel Tykač kupuje teplárny skupiny Alpiq ve Zlíně a Kladně

Lidé ve Zlíně si stěžují, že teplárna hlučí.

Švýcarská společnost Alpiq prodala teplárny ve Zlíně a v Kladně energetické skupině Sev.en Energy, kterou vlastní...

Najdete na iDNES.cz