Ve čtvrtek se k zákazu odhodlal třetí největší dopravce v USA Delta Air Lines. Ještě do 11. ledna budou mít Američané možnost zakoupit letenku i pro své zvíře poskytující emocionální podporu, pak jim tato výsada končí.
„Nová politika společnosti Delta reaguje na téměř 85procentní nárůst případů zvířecích incidentů od roku 2016, včetně močení, defekace a pokousání,“ uvedl David Garrison z vedení aerolinek. „Naší nejvyšší prioritou je zdraví, bezpečnost a pohodlí zákazníků Delta a našeho týmu,“ dodal Garrison.
Naočkuj se a leť! Reklama aerolinek Ryanair pobouřila cestující |
Palubní incidenty zmiňuje ve svém prohlášení i dopravce Alaska Airlines, který o zákazu rozhodl již na konci prosince. „Tato regulační změna je vítanou zprávou, protože nám pomůže omezit problémy na palubě a zároveň bude nadále myslet na cestující s kvalifikovanými asistenčními zvířaty,“ řekl k tomu Ray Prentice, ředitel zákaznické podpory společnosti Alaska Airlines.
Většinu zvířat emocionální podpory zakázala i největší aerolinka v USA American Airlines.
Leguán, páv i minikůň
Zvířata emocionální podpory se v posledních letech staly vášnivě diskutovanou problematikou. Někteří cestující vydávali za zvířata emocionální podpory pávy, veverky, leguány nebo minikoně.
S odvoláním na právo na emocionální zvíře se jim dařilo obcházet jinak přísná pravidla aerolinek na palubách letadel. Dokonce se rozmohl černý trh s „lékařskými“ osvědčeními o zvířatech emocionální podpory.
Cestujícím se zkrátka osvědčil trik vydávat domácího mazlíčka za zvíře, které certifikovaně poskytuje svému majiteli emocionální podporu při obtížích při létání. Problém je, že tito mazlíčci nejsou na rozdíl třeba od asistenčního psa trénovaní, a proto podle zmiňovaných aerolinek ohrožují bezpečnost letu. V létě roku 2019 například jednoho ze stevardů společnosti American Airlines pokousal pes.
9. listopadu 2016 |