Diskuse k článku

Slováci vzdali spolupráci s Leo Express, linku do Košic si zajistí sám

Plány soukromého železničního dopravce Leo Express na to, že bude vozit pasažéry na Slovensko s tamním partnerem, padly. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s ním nebude od začátku příštího jízdního řádu oproti původním plánům spolupracovat na lince mezi Prahou a Košicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L56u14c63i68a74n 90P96a51p66a38z28i12a72n 5554117791435

Nadpis článku je paskvil. Slováci vzdali spolupráci, linsku si zajístí SÁM! Orpavdu krásná čeština! Snížit plat, případně rovnou vyhodit!

+1/0
16.6.2014 10:33

J18i56r73k17a 60D30v79o62ř16á20k 4125910403258

Česky by bylo "ten si linku do Košic zajistí sám".

0/−1
16.6.2014 11:12

I40v26a80n 93H19o93l86a18s 5177777988157

Ale houby, česky je to správě i takto, dokonce i správnější, než tam cpát redundantní ukazovací zájmeno.

0/0
16.6.2014 16:18

J11i15r56k51a 15D24v96o60ř65á85k 4275960953838

Vy se dejte na novinařinu, také nevíte co je podmět řídící věty.;-)

0/−1
16.6.2014 17:07

I15v67a80n 94H59o36l23a87s 5847917618917

No a vy si pro změnu zopakujte alespoň základy syntaxe a stylistiky, abyste teoretické poučky neaplikoval totálně blbě a neztrapňoval se dalšími pseudbohemistickými "moudry".

0/0
16.6.2014 17:20

J84i55r98k49a 94D18v54o28ř73á16k 4635140863948

Jo, a ještě odkdy se název české firmy neskloňuje?

+1/0
16.6.2014 11:14

M79i59r53o98s82l96a34v 20Z81i50k36m82u48n78d 7879273714593

V češtině se skloňuje i název cizí firmy - např. se Siemensem, od Stadlera  ...

0/0
17.6.2014 10:55

M52i31r21o14s65l46a32v 87Z50i65k19m97u13n75d 7179643554633

Nějak mi uniká, čím by se do Košic 2x denně mělo jezdit. Turnusová potřeba dvě soupravy, za předpokladu, že se tam pojede na otočku, tak někdy v 5,00 z Prahy, v nejlepším případě 13,00 Košice, zpátky ve 13,30 - 14,00 (takový obrat může dělat jen šílenec), Praha 21,30 - 22,00. Kdy by jel druhý vlak ???

Reálně tedy 3 soupravy, dá se kombinovat i Bohumínem nebo Starým Městem ... ale tohle se nedá vyjezdit s pěti soupravami bez zálohy ...

0/0
16.6.2014 9:11

J43i85r18k63a 67D74v72o58ř23á22k 4685750393568

Mě to až tak nemožné nepřijde. Tři soupravy na Košice, dvě na Starák, s konečnou na Ostravsku nic nebo jen nějaký okrajový spoj. Ještě je tu další možnost, že by z/do Košic nejely oba páry vlaků až do/z Prahy. Formulace v článku tomu sice nefandí, ale technicky vzato to vysloveně neblokují.

+1/0
16.6.2014 10:48

J43i14r60k65a 82D74v92o17ř75á94k 4565670103828

Také by mohl posílat jeden pár na noc, pro masochisty.

0/0
16.6.2014 11:37

J46i59r74k83a 32D33v82o85ř50á88k 4635450413168

Ještě doplněk: Na rozdíl od RegioJetu v návrhu slovenského jízdního řádu na příští rok Leo Express ještě zapsaný nevidím.

0/0
16.6.2014 15:09

Z33d19e28n73ě35k 62H64r98u24b51ý 5805808691366

LE se vrací do Pardubic? Nevím, jestli to trochu neprokoučovali. Já jsem s ním jezdil pravidelně, ale když Pce zrušili, zkusil jsem Relax třídu RJ a do LE mě už nikdo nedostane.

+6/−1
13.6.2014 22:45

M19i23r17o98s74l89a21v 62Z47i83k53m15u72n57d 7629713114473

Pardubice prokaučovali. Ráno jede modrý v 6,52 zastaví Libeň, Kolín, Pardubice ... všude solidní nástupy, za ním černý a skrze okna je vidět "celkem prázdno".

+1/0
16.6.2014 9:12

J43i85r82k66a 75D81v42o46ř28á47k 4455320133508

Moc jsem nepochopil výhody systému, kdy během 35 minut jedou všechny 4 expresy a pak ve zbytku do 2 hodin žádný. Ráno je to sice pochopitelné, ale jinak by přece víc cestujících nabagrovali, kdyby si to trochu rozložili.

0/0
16.6.2014 14:13

A63n55n76a 36T81v64a69r50ů94ž69k71o44v30á 4291896175458

Co je na tom k nepochopení?  To je přece ta konkurence.  Kdyby byl dopravce jeden, tak, pojede jeden expres za cca hodinu. Teď jsou dopravci tři, tak jedou za sebou tři poloprázdné vlaky, půl dne nic a pak zase všechny najednou. Do jednoho vlaku by se všichni vešli, jízdné by bylo levnější. Nejhorší na tom je ale to, že tak je to se vším. Zbytečný nadbytek nabídky obrovsky zvyšuje ceny. Jsou dvě možnosti, buď vyšší cena, nebo větší odbyt. Rovněž lékáren je obrovský nadbytek a nejsou samy.

0/−1
16.6.2014 14:33

J52i50r42k47a 82D53v51o47ř34á66k 4385700723278

Nejde o to, že jich je moc (jako lékáren), ale že zvolili časy co vyhovují agresivitě jejich podnikání ale ne cestujícím. Tím vyrobili ztrátu sami sobě. Mají kvůli tomu určitě méně cestujících celkově (narozdíl od lékáren).

0/0
16.6.2014 15:13

A24n80n13a 51T26v79a36r89ů45ž77k91o90v22á 4931416615228

To je samozřejmé, že soukromí dopravci nebudou jezdit mimo špičky. Některé soupravy však ani nezastavují v rychlíkových stanicích. Nejvíce elektřiny se přece spotřebuje při rozjezdu vlaku. Stejně tak nikdy nebudou mít nic jiného než rychlíkové soupravy. To by si měli uvědomit ti, kteří s nima jezdí. Tím, že vyžrali ČD ziskové tratě, tím na ně doplácejí ti, kteří musí vlak používat denně. Ztráta zisku je pro ČD jistě dost velká

0/−1
16.6.2014 16:00

J55i21r12k92a 81D70v13o79ř12á34k 4885560973418

No jasně, a proto u nás jezdí několik soukromníků v regionální dopravě... A co se týče "špiček", ten dvouhodinový pa-takt takhle funguje skoro celý den. Vaše argumenty nefungují.

+1/0
16.6.2014 16:07

L78u31c52i56a62n 27P77a72p36a19z61i14a64n 5544917401575

Znalce to nepřekvapí. České dráhy jsou lepším partnerem jak soukromníci, co zajímá jen zisk a je jim jedno, jak se cestující cítí při jejich jízdách.

+6/−8
13.6.2014 16:24

A16l72a53n 81Ř59e70p33k41a 4205986

Tak o cestující se starají i soukromíci.. ;-)

+2/−5
13.6.2014 19:15

T71o24m55a46s 43N47o45v22o69t68n46y 3771446448829

;-D;-D;-DR^

+1/−1
13.6.2014 21:02

T84o92m40á77š 15M57o87r71a76v82č82í53k 3587296603295

To je panečku logika:-P

+1/−1
14.6.2014 4:01
Foto

M25a52r27t16i58n 79C71u28g66e28r42e31a70n 1209377388191

Jistě... a proto ČD ustupují od kupé vozů, které dávají cestujícím jisté soukromí a mění se na kolejové autobusy v čele s RailJety a Pendoliny

+1/0
15.6.2014 19:35

J98a74r76e92k 63K14a51l82i51v78o63d59a 7926863921196

Mi zase vyhovuje Pendolino....

0/0
15.6.2014 20:33

J49i31r34k26a 37D33v14o31ř22á21k 4855250653118

Kupéčka nevyhovují každému. Možná vyhovují jen menšině.

+1/0
16.6.2014 11:01

V66i54k53t44o58r 54N82á35r60o47ž74n32ý 3169112188

Nedivím se , že Slováci do společného projektu s LEO nechtějí....

Pro ně je nejdůležitější trasa Bratislava-Košice. A proč participovat na projektu , který jim systém na této nejdůležitější trase naruší.

+4/0
13.6.2014 14:26

J67i72r41k48a 22D30v87o13ř21á80k 4745690553808

Jestli jim opravdu přepustí vyjednanou dopravní cestu, tak se tím ústupem stejně žádného "narušení" nezbaví. Důvod bude jiný.

0/0
16.6.2014 10:53

R52o28m36a27n 50P21o18l15á58č37e48k 1350246690855

Slováci by byli blázni měnit spolupráci s ČD. Když např. Praha - Žilina jezdí slovenské vagony a táhne to česká lokomotiva atd. Ale co s tou tramvají co má Leoš?

+13/0
13.6.2014 13:39
Foto

M51a15r26t13i22n 53C47u54g75e52r79e77a51n 1429627838831

Souhlas, RJ má alespoň soupravy, s těma si jde i hrát... co dělají ucelené jednotky v dálkové dopravě opravdu nikdy, ale nikdy nepochopím

0/−2
15.6.2014 19:33

J37a54n 18H29o47r15a 6657881986

To není o ucelených jednotkách viz Německo,Francie atd.,ale o typu.....

0/0
16.6.2014 9:24

J61i24r13k10a 86D16v27o26ř69á75k 4585660423368

Nepochopíte to vy, nepochopí to spousta železničářů v téhle železničně zaostalé zemi, ale v západní Evropě i východní Asii se tak jezdí zcela běžně. Je to tak trochu součást železničního boomu, který se u nás jaksi nekoná.

+1/0
16.6.2014 15:16
Foto

B72r60o73n69i42s66l72a95v 53G64a96b68r61y65š 2132109601

Stačí mi, když jedu tramvají z Divoké Šárky na Podbabu. Ještě tak z Prahy na Slovensko... ;-D

+14/−4
13.6.2014 13:15

J23i23ř90í 32K51o75c65u73r60e34k 6725854345278

Tak určitě. Leo musel DÚ evidnetně uplatit aby TRAMVAJ schválil pro provoz na ŽELEZNICI. Jen tu tramvaj u Štadlera jakýmsi omylem vyrobili tak, že umí 160 km/h (naco proboha!) a ještě tak blbě, že by se do jízdního profilu tramvaje nevešla.

+4/−3
13.6.2014 13:34

R93o28m13a56n 86P40o95l55á42č87e28k 1580456880475

Tramvaj je trochu nadnesená, ale v podstatě má pravdu... Ano je to vlak, vyprojektovaný pro příměsto ne pro dálkové tratě...

+10/−1
13.6.2014 13:37

J64a59n 65K75u97t52m29a44n 9804319840

Vy navrhujete kolejová vozidla?

0/−5
14.6.2014 11:04

J18i94r81k41a 10D19v28o46ř13á49k 4585190263688

Pro příměsto je vyprojektovaná jiná varianta toho Flirtu. Tohle je něco jako "expresní regio" s jízdní dobou do 3 hodin. Čili Praha - Ostrava dobrá, Praha - Košice nevhodné. Ne, nepozastavujte se nad tím, že rychlost 160 km/h nebo 3 hodiny jízdy je v Evropě normálně ještě regio (byť z těch delších), i když u nás je to Praha - Ostrava.

0/0
16.6.2014 11:00

A63n66n80a 13T14v91a40r75ů36ž94k74o16v20á 4361736745828

Ale co s tím. Soukromí dopravci přece nebudou provozovat příměstskou dopravu. Ti berou jen výdělečné tratě. Kdyby zůstali jen soukromníci, tak do malých obcí, do škol, do zaměstnávńí a to už nemluvím o cestování z divadla apod, nás budou zase vozit formani.

0/−1
16.6.2014 14:38

J31i34r12k32a 10D73v10o87ř19á39k 4975850963168

Příměstské trati jsou samozřejmě výdělečné, pokud je na ně smlouva, a proto ně soukromníci usilují. Opakuji, že stávající leoexpressí vlak je zcela nevhodný pro příměsto, je to expresní regio. Pro příměsto by musel mít např. cca 3x tolik dveří.

+1/0
16.6.2014 15:01

A49n48n17a 43T85v48a41r76ů38ž53k41o68v86á 4661926975918

Pane Dvořáku. Na co pak asi dostávají ČD dotace?  Je to právě proto, že tratě do malých měst v době, kdy jezdí méně cestujících, jsou prodělečné. Tak je to v celém světě, nejsme výjimkou. Kdyby se zrušily ČD, tak se vlakem dostanete jen do velkých měst a ve špičkách. Ti soukromí dopravci nezastavují ani ve všech rychlíkových stanicích, protože nejvíce elektřiny spotřebuje vlak při rozjezdu.

0/−1
16.6.2014 16:07

I72v37a65n 36H83o24l45a63s 5927797258947

>Kdyby se zrušily ČD, tak se vlakem dostanete jen do velkých měst a ve špičkách.

Kdyby se zrušily ČD, tak ty "dotace" (ve skutečnosti to nejsou žádné dotace, ale normální platba za objednávku dopravní obslužnosti) nesmí dostat jiný dopravce, který tu dopravu zajístí taky???????

0/0
16.6.2014 16:17

P61e41t89r 39F87o34l67t13y92s 7865351510548

Takhle jezdí na Slovensku RegioJet po jedné lokálce a nejsou s ním cestující příliš spokojení (o nedodržení slibů o některých službách, se kterými tam šel, ač nikoho to nenapadlo zakotvit je do smlouvy, nemluvě).

0/0
16.6.2014 18:06

A95n57n89a 41T85v43a93r20ů47ž34k57o40v79á 4641346705788

Klidně je dostat může. Jde jen o to, že za pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného by se tím ani nezabývaly.

0/−1
17.6.2014 8:29

I92v67a26n 80H76o22l51a38s 5977417358947

> za pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného by se tím ani nezabývaly

A vy si snad myslíte, že ČD to dělají jen za "pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného"????? Prosím vás, už toho fakt nechejte, co příspěvek, to "perla" - ovšem jasně prokazující, že o tom financování veřejné dopravy fakt nevíte vůbec nic a ještě si vymýšlíte totální nesmysly.

0/0
17.6.2014 15:49

A97n85n12a 24T81v87a65r55ů32ž16k46o30v84á 4231176415988

Ano, souhlasím, všechno zprivatizovat. Jediný výsledek té slavné privatizace je neuvěřitelné snížení kvality při až nemravném zvýšení cen.

0/−1
17.6.2014 17:46

J18i68r42k41a 23D93v67o35ř72á28k 4455480123878

Opakuji, že příměstské trati jsou samozřejmě výdělečné, pokud je na ně smlouva. Těmi svými "dotacemi" vyjadřujete přibližně totéž, jen chybnou (novinářskou) terminologií. V regionální dopravě u nás s motoráky jezdí kromě ČD ještě několik menšinových firem, i soukromých.

+1/0
16.6.2014 17:12

A11n67n24a 49T48v55a26r96ů76ž68k25o56v85á 4311946955628

Vydělečné sotva, spíše nejsou prodělečné. A ta smlouva jim právě zajišťuje platbu mezi skutečnými náklady a příjmem z prodeje jízdenek.

0/−1
17.6.2014 8:25

I14v19a39n 89H71o92l62a83s 5907447878187

Jasně - a České dráhy to podle vás provozují se ztrátou, protože chtějí lidem pomáhat .-)))))). A aby si to náhodou nerozmyslely, tak na tu regtionální dopravu, kterou by jinak nikdo nedělal, zavřeli exluzivní smluuvu s kraji na 10 let, že jo??? Nešlo by u toho příště trochu myslet???

0/0
16.6.2014 16:07

A68n30n17a 29T28v45a62r69ů73ž68k85o82v20á 4911736265668

Na ty smlouvy bylo výběrové řízení. Proč , když se jedná o konkurenci, nemuseli si vzít na procento výdělečných tratí i příslušné % tratí prodělečných a příslušné % dotaci? Lidem nechtěji pomáhat. Jestli jste si toho ještě nevšiml, tak osobní vlaková doprava je téměř v celém světě považována za službu veřejnosti a všude dostává dotace.

0/−1
16.6.2014 16:16

I18v45a39n 75H65o40l38a72s 5967387748607

> když se jedná o konkurenci, nemuseli si vzít na procento výdělečných tratí i příslušné % tratí prodělečných a příslušné % dotaci?

A k čemu? Náklady se stejně nevyčíslují na určitý segment sítě, ale na jednotlivé tratě (a to pro každý druh vlaků zvlášť). Takže i když ČD jezdily na trase Praha-Ostrava monopolně, tak stejně žádný "zisk" z této trati nepřelévaly do regionální dopravy, aby byla pro objednavatele levnější.

> Lidem nechtěji pomáhat

A ČD jim pomáhají??? A jak asi tak - popusťe uzdu své fantazii ještě víc, ale s realitou se těžce míjíte.

> a všude dostává dotace.

Znovu opakují (snad napodruhé pochopíte) - nejde o dotace (alespoň ne v této rovině) - objednatavel si objedná určité spoje, dopravce vyčíslí náklady, odečte jízdné a zbytek objednavatel uhradí jako normální cenu na něco konkrétního, co si objednal (případně hradí veškeré náklady a jízdné pak nedostává dopravce, ale objednavatel). A zkuste uvést jediný použitelný argument (zatím bohužel nepadl ani jeden), proč se takový systém podle vás bez ČD zhroutí.

0/0
16.6.2014 16:24

I64v56a21n 37H87o17l47a17s 5377677858427

> Na ty smlouvy bylo výběrové řízení

O tomhle si taky nejprve zjistěte podrobnosti - stačí z otevřených zdrojů - jak to obvykle bývá s "férovostí" nabídky. ze strany ČD - hlavně jak jde najednou z jejich strany cena obrovsky dolů ve chvíli, kdy se do výběrka přihlásil i někdo jiný.

0/0
16.6.2014 16:29

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Najdete na iDNES.cz