Slováci vzdali spolupráci s Leo Express, linku do Košic si zajistí sám

  11:47aktualizováno  18:42
Plány soukromého železničního dopravce Leo Express na to, že bude vozit pasažéry na Slovensko s tamním partnerem, padly. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s ním nebude od začátku příštího jízdního řádu oproti původním plánům spolupracovat na lince mezi Prahou a Košicemi.

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři společnosti. Vypravují linky Pendolino (CD), Regiojet (Student Agency) a Leo Express. | foto:  Petr Topič, MAFRA

"Minulý týden jsme zastavili práce na projektu společného vlaku," řekl MF DNES Pavol Gábor, předseda představenstva ZSSK. Blíže se k důvodům nechtěl vyjadřovat, potvrdil ale, že návrh na konec spolupráce vzešel z jejich strany. 

Pro Leo Express jde v jejich plánech o komplikaci: na slovenském partnerovi nechala zajištění dopravní cesty na Slovensku pro společný projekt, odstoupením ZSSK tak přišla firma o jistotu, že se v jízdním řádu najde pro jejich vlaky místo. 

Během pátku pak šéf ZSSK podmínky dohody s českou firmou upřesnil. "Máme džentlmenskou dohodu, že jestliže nedojde na trase Praha – Košice ke společnému projektu ZSSK a Leo Express, o kterém jsme s našimi českými partnery několik měsíců intenzivně jednali, zřekneme se tras na slovenském území ve prospěch společnosti Leo Express. Jde o trasy, o které jsme požádali našim jménem na ŽSR v rámci společné žádosti o celou trasu Praha – Košice v rámci přípravy projektu," vysvětlil Gábor.

Leoš Novotný s linkou do Košic dále počítá

Majitel Leo Express Leoš Novotný tvrdí, že o komplikaci nejde. "Počítáme s tím, že kapacitu objednanou ZSSK převezmeme. Plán jezdit na Slovensko trvá," řekl Novotný. Podle něj se změní jen to, že budou jezdit sami bez spolupráce se slovenským dopravcem. 

S vlaky mezi Prahou a Košicemi přitom počítá návrh jízdního řádu a objednaná kapacita na české straně. Podle návrhu má Leo Express od prosince jezdit mezi Prahou a Košicemi dvakrát denně. Dva páry vlaků nebudou na rozdíl od jiných spojů zastavovat v Přerově, nově ale do návrhu Leo Express po roční pauze přidává zastavování v Pardubicích. Počítá i s tím, že namísto současného jednoho vlaku denně na Slovácku bude jezdit dvakrát denně do Starého Města u Uherského Hradiště. 

Do Košic z Prahy dosud přes den jezdí pouze jeden vlak Košičan, od prosince má teoreticky jezdit až pět vlaků. Přímé vlaky chystá také RegioJet (dvakrát denně). Ubudou naopak noční spoje: ze tří nočních přímých vlaků budou dva. 

Autor:
  • Nejčtenější

Multimilionářem přes noc. Šťastlivec vyhrál ve sportce čtvrt miliardy korun

Ve Sportce ve středečním losování padla druhá nejvyšší výhra v historii této hry. Sázející ze Středočeského kraje...

Granko slaví 40 let. Jak dnes vypadá holčička z obalu?

Před čtyřiceti lety přivedla maminka Veroniku Fojtů do ateliéru, kde vznikla fotka na obal krabice kakaa. Tehdy...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Příští recese zasáhne Evropu tvrději než finanční krize, varují analytici

Ekonomický pokles vyvolá v Evropě vlnu neschopnosti splácet dluhy, varuje ratingová agentura Moody’s. Situace bude...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky

Nejdelší přímý let v historii. Boeing doletěl z Londýna do Sydney

Letecká společnost Qantas uskutečnila 19 hodin a 19 minut trvající let z Londýna do Sydney bez mezipřistání. Jde o...

Byznys třída v letadlech by měla být zakázána, říká šéf Wizz Airu

Šéf nízkonákladové letecké společnosti Wizz Air Jozsef Varadi prohlásil, že byznys třída by měla být v letadlech...

Dopravní resort šetří. Zvažuje zrušení fondu, který platí silnice i koleje

Desítky miliard korun, které tečou do staveb přes Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI), možná bude fond v roce...

Pražské letiště rozšíří Terminál 2 za 16 miliard, hotovo bude v roce 2028

Pražské letiště bude rozšiřovat druhý terminál, hotovo by mělo být do roku 2028. Investici za 16 miliard korun...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz