"Minulý týden jsme zastavili práce na projektu společného vlaku," řekl MF DNES Pavol Gábor, předseda představenstva ZSSK. Blíže se k důvodům nechtěl vyjadřovat, potvrdil ale, že návrh na konec spolupráce vzešel z jejich strany.
Pro Leo Express jde v jejich plánech o komplikaci: na slovenském partnerovi nechala zajištění dopravní cesty na Slovensku pro společný projekt, odstoupením ZSSK tak přišla firma o jistotu, že se v jízdním řádu najde pro jejich vlaky místo.
Během pátku pak šéf ZSSK podmínky dohody s českou firmou upřesnil. "Máme džentlmenskou dohodu, že jestliže nedojde na trase Praha – Košice ke společnému projektu ZSSK a Leo Express, o kterém jsme s našimi českými partnery několik měsíců intenzivně jednali, zřekneme se tras na slovenském území ve prospěch společnosti Leo Express. Jde o trasy, o které jsme požádali našim jménem na ŽSR v rámci společné žádosti o celou trasu Praha – Košice v rámci přípravy projektu," vysvětlil Gábor.
Leoš Novotný s linkou do Košic dále počítá
Majitel Leo Express Leoš Novotný tvrdí, že o komplikaci nejde. "Počítáme s tím, že kapacitu objednanou ZSSK převezmeme. Plán jezdit na Slovensko trvá," řekl Novotný. Podle něj se změní jen to, že budou jezdit sami bez spolupráce se slovenským dopravcem.
S vlaky mezi Prahou a Košicemi přitom počítá návrh jízdního řádu a objednaná kapacita na české straně. Podle návrhu má Leo Express od prosince jezdit mezi Prahou a Košicemi dvakrát denně. Dva páry vlaků nebudou na rozdíl od jiných spojů zastavovat v Přerově, nově ale do návrhu Leo Express po roční pauze přidává zastavování v Pardubicích. Počítá i s tím, že namísto současného jednoho vlaku denně na Slovácku bude jezdit dvakrát denně do Starého Města u Uherského Hradiště.
Do Košic z Prahy dosud přes den jezdí pouze jeden vlak Košičan, od prosince má teoreticky jezdit až pět vlaků. Přímé vlaky chystá také RegioJet (dvakrát denně). Ubudou naopak noční spoje: ze tří nočních přímých vlaků budou dva.