„V současnosti po kamenném mostu vede Drahotušská spojka a cihlový most je bez kolejí. Kvůli rekonstrukci jednáme s Národním památkovým ústavem, aby mosty opět dostaly svoji původní historickou podobu,“ řekl MF DNES Tomáš Švadna ze Správy železnic, který má na starosti výstavbu trasy mezi Prosenicemi a Hranicemi.
Zároveň už mají železničáři od památkářů svolení pro uskutečnění takzvaného stavebně – technického průzkumu, který určí, v jakém stavu se mosty nacházejí. Ještě do konce měsíce by se mělo rozhodnout jakým způsobem a kde se na viaduktech uskuteční zkušební vrty.
Trasa mezi Přerovem a Ostravou podobně jako zbytek tuzemské vysokorychlostní sítě počítá s maximální rychlostí 320 kilometrů v hodině, Hranickým mostům se ale tento nejrychlejší segment vlaků vyhne. Využívat je budou vlaky, které budou z této tratě sjíždět a obsluhovat přilehlý region. Protože půjde o stroje s maximální rychlostí mezi 200 a 230 kilometry, o plnokrevné rychlovlaky tak nepůjde, doplnil ředitel odboru přípravy vysokorychlostních tratí Martin Švehlík.
Celá trasa takzvané VRT Moravská brána má být 65 kilometrů dlouhá a vyjde podle dosavadních odhadů na 65 miliard korun. V průměru by po ní mělo projet deset vlaků za hodinu, z Čehož budou čtyři páry vysokorychlostních expresů.