Střelenský tunel

Střelenský tunel | foto: SŽDC

Železniční tunel na Slovensko vyjde stát o polovinu levněji

  • 17
Pokud si chcete udělat představu, jak "levně" se v posledních letech stavělo na železnici, stačí se podívat na výsledek jedné z posledních soutěží Správy železniční dopravní cesty. Ještě před rokem a čtvrt počítala, že oprava Střelenského tunelu na hlavním tahu mezi Valašským Meziříčím a Púchovem vyjde na 550 milionů korun, nakonec ale bude stát zhruba polovinu.

Za 287 milionů korun ho opraví společnost Subterra, která nabídla nejnižší cenu z devíti soutěžících.

Kdo soutěžil:

- Eurovia CS
- Viamont DSP
- Skanska
- Eiffage Construkcion
- Sdružení TT STŘELNÁ – TSS Grade a Tučin
- Sdružení Alpine a TOMI-REMONT – ALPINE bau CZ a TOMI-REMONT
- FIRESTA – Fišer, rekonstrukce, stavby
- Sdružení Střelenský tunel – Pražské silniční a vodohospodářské stavby a Chládek a Tintěra Pardubice a PORR Tunnelbau GmbH
- Subterra

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se pokoušela vysoutěžit firmu na opravu tunelu už loni, tehdy šel nejníže Viamont DSP s 416 miliony korun. Nové vedení ale soutěž nakonec zrušilo. Prý kvůli opravě druhé hlavní trasy na Slovensko v Jablunkově.

"Mohla by nastat nepříjemná situace, že by nebylo možné vést dopravu ani přes objízdnou trasu. Z tohoto logického a preventivního důvodu bylo tedy připravované výběrové řízení na rekonstrukci Střelenského tunelu zrušeno," vysvětlil tehdy mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Oprava nakonec bude ještě levnější, stavaři zlevnili dalších více než sto milionů korun. V soutěži bylo celkem devět firem.

Oprava na hlavním tahu na Slovensko potrvá až do roku 2013. Provoz na trati omezí, ale nezastaví, vlaky budou jezdit většinou po jedné koleji. Jen na pár hodin bude zastaven provoz v případě přechodu oprav z jedné do druhé koleje.