Diskuse k článku

Auta stojí... vlaky též. Dojíždění do Prahy zkomplikují rozkopané koleje

Lidé dojíždějící po železnici do Prahy si letos budou muset vzít víc věcí na čtení. V hlavním městě a jeho okolí se letos sejde řada obřích stavebních projektů, které provoz vlaků významným způsobem zkomplikují. Nejvíc o prázdninách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K70a42r57e14l 23N31o78v14á31k 6434192918604

A to už je líp nebo to teprve přijde?

0/0
16.3.2018 20:12

J54a20r10o55s44l55a16v 72K64a60d59l97e67c 5841379382881

Zastavte všechny plochy bytovkama a kancelářema;-D

0/0
15.3.2018 12:02

J76a53n 72C51e82p16e16k 1364916260

To už se děje. Jen po cestě do práce asi 20 minut MHD mám asi 10 staveb. Staví se třeba i kolem Libeňáku. Tam je to při každých záplavách pod vodou a hle, ono to nevadí, jak byty tak i kanceláře se tam staví. To bude řevu, až jim to první záplava zatopí.

+2/0
15.3.2018 12:15

J67a23r20o95s46l65a72v 88K20a85d78l82e70c 5431269972771

Copak to, ale zvyšuje počet dojíždějících a dopravních služeb, které nemají kudy jezdit ani chodit. Nemluvě o místu pro život.

0/0
15.3.2018 12:31

R95a53d24e62k 92J76a92n53a42t48a 9865136374932

Nebude. Ty stavby jsou na záplavu projektované. Bytovky jsou nad max. hladinou, přízemí včetně základů pěkně z betonu tak, aby mohlo být zatopeno.

To není jako Karlín se 100-150 let starými cihlovými domy.

+1/0
15.3.2018 13:10

J48a18n 62C89e15p51e50k 1634616110

To je sice hezké, ale až se to zatopí, tak to pak někdo bude muset za A vysoušet, za B to bude mít po celou dobu záplav vypnuté veškeré energie, za C se v tom stejně po dobu záplav a pak ještě nějakou dobu, než vyschnou všechny přívody a vyčistí se, nebudou moci bydlet. Já osobně bych si tam nekoupil ani m2.

+4/0
15.3.2018 13:23

J21a48n 27C13e97p69e12k 1174656180

Je sice hezké, že byty jsou třeba až od druhého patra, ale to je vedlejší. Stejně to základy a veškeré přívody a odpady zatopí.

0/0
15.3.2018 13:24

M37a39r47t11i14n 29P42e12c92i33n34a 4111173

Ale na komáry to moc projektované není. Sítě v oknech veškeré žádné a v létě bývají na slepém rameni mraky komárů. Když byla postavená první část Docku, byli jsme tam večer na procházce a málem nás sežrali komáři. Bydlet bych tam chtěl jen za trest.

0/0
16.3.2018 14:50

J57a84n 43C62e79p36e92k 1364556890

40 let a ještě více se tu na infrastrukturu pořádně nešáhlo. Všichni nadávají, v jakém je to stavu a proč se to neopraví. Nyní, když se konečně malými krůčky začíná s opravami, tak jsou tu bombastické články a nářky lidí, jak jsou zácpy a kolony.

+2/0
15.3.2018 11:21

M62i61l81o37š 74S49e44t77í84k 3949709844210

Je jisté, že opravy i modernizace nutné jsou. Ale jak sám píšete, léta se na to nesáhlo a nyní už nezbývá nic jiného. Kdyby se průběžně opravovaly drobné závady, byly by ty tratě v mnohem lepším stavu a podobné dlouhodobé výluky by téměř nebyly potřeba, respektive také byly, jen za mnohem delší dobu.

Jenomže proč to opravovat průběžně, levně, když se to může opravit jednou za čas draze. Z drobné opravy neodkloníte nic, z takové velké ale už něco za nehtíkem zůstane.

+2/0
15.3.2018 12:22

P78a25v87e10l 31S17l60a68d76o85v46n20í54k 6227353497366

Aby si paní primátorka připadala jako v zahraničí, tak by ještě měli rozkopat letiště a metro přidat nějaké výluky.

+1/−1
15.3.2018 11:11

M38i25l11o82š 57S48e52t47í15k 3379529884550

Jen se nebojte, výluk a různých objížděk bude v Praze o prázdninách více než dost. O dálnici raději ani nemluvím.

0/0
15.3.2018 12:23

P26a21v85e10l 32S82o64b47o91t14k47a 5380924

Důvodem, proč jsou v Česku přes léto uzavírky silnic, je boj proti imigraci a turismu.

+1/−1
15.3.2018 10:55

J84i94n89d64ř93i31c51h 45Š67k42o68p19e94k 4665491560835

v zimě těžko tuhnou betony

0/−1
15.3.2018 11:50

P12a33v25e86l 40S30o97b68o22t13k65a 5710904

http://www.ebeton.cz/pojmy/betonovani-v-zime

V létě je to zkrátka pro investora levnější, ale ztráty na turistickém ruchu atd. bych odhadoval vyšší.

0/0
15.3.2018 13:37

J32i96n44d28ř54i66c51h 24Š72k58o67p13e79k 4525531410235

když si to přečteš, tak zjistíš že betonování při -10, -15 je tak drahé, že se prakticky nevyplatí investorovi

0/0
15.3.2018 14:21

P87a96v97e44l 29S45o15b77o96t64k69a 5650354

Čekáš letos v květnu a v říjnu mrazy?

A tak velké?

Inu, stát se to může ;-D;-D;-D

0/0
15.3.2018 14:27

J19i48n78d95ř50i45c21h 59Š48k93o89p41e87k 4605661290365

která stavba má jistotu, že se z října nestane listopad ?

Směješ se svý neznalosti problematiky

0/0
15.3.2018 17:25

R49o55m24a80n 88J77e73s91c86h77k98e 9238765697865

V naších krají je zima malá. Do mínus 6 stupňů se beton sám zahřívá. Kolik dní v roce je chladnějších ? 10 - 20 celou zimu. Jinak okolo nuly.

0/0
17.3.2018 7:12

M53i17l33a57n 64N11ě55m12e94c 1115370586136

Snad to nedopadne jako slavné obležení Brna silničáři před pár lety :)))

0/0
15.3.2018 10:05

M54a86r57e54k 21G76a37j29d19a 4203384586112

Problémem je i doba výstavby. 2 kruhový objedzd - Rakousko 8 týdnů. Plán Veselí nad Moravou - 2,5 roku. Něco je tady špatně.

+5/−2
15.3.2018 9:58

R58o57m43a60n 35S26t29o54n43e53k 1429703719481

a jste si jistý že srovnáváte 2 stejné věci ?

+2/−1
15.3.2018 10:41

R87a49d25e88k 42J89a50n67a65t92a 9595346964222

Nejspíš ne. Akorát to, jako dlouho se v Rakousku předtím diskutuje a papíruje z ČR není moc vidět. Tipnul bych si, že Rakousko vzhledem ke společné mocnářské minulosti na tom nebude s byrokracií o mnoho lépe než my.

Kde se ale skutečně železnice staví rychleji, je např. Čína nebo v rámci Evropy Španělsko.

0/0
15.3.2018 10:49

M29a15r98t33i53n 47V66e75s33e85l35ý 1420238117776

Mimochodem, za mocnářství se tratě stavěly podstatně rychleji než dnes. Tady pořád chybí větší společenská poptávka a tah na branku. Kdyby někdy v roce 1905 došlo k sesuvu jako před čtyřmi lety, tak se na nic nečekalo a do roka (možná půl roku) by se jezdilo. Obdobně třeba Zruč - Kácov nebo Osek - Moldava. A to jsou jen lokálky, které jsou dnes až příliš na okraji zájmu.

+2/0
15.3.2018 11:04

P15e65t79r 20V98a52r70g61a 3175693250530

Tak to máte tedy sakra pravdu. Uvedu příklad o kterém dobře vím, neb jsem s dcerou dělal referát do školy.

Dne 25.března 1857 si PŽS požádala o stavbu Kladensko-nučické dráhy (KND). Pochůzka a protokol byly provedeny 12.-19.5.1857 a dne 20.10.1857 dostala soukromá společnost povolení na stavbu soukromé dráhy a hned se začalo se stavbou. Protože vyvlastnění pozemků by stavbu zdržovalo, tak se výměny a výkup pozemků. Úsek o délce 22,7 km byl otevřen 7.ledna 1858!

Tj. v zimě, bez dnešní techniky dokázalo za 79 dnů! postavit skoro 23 km železnice. To bychom nedokázali ani dnes s dnešní technikou.

Ta dráha byla financována soukromými penězi - monarchie na to nepřispěla, ani to nijak nepodporovala (jen tomu nebránila). Pozemky se řešily výkupem či výměnou (nikoli státem, ale soukromou firmou). A o moc dříve s jednáním o pozemcích začít nemohli, neb rok 1857 byl teprve druhým rokem výroby železa ve vysokých pecích, kdy objem materiálu narostl tak, že to koňské povozy přestaly zvládat.

0/0
15.3.2018 14:47

J19i66ř60í 36E94r18b56e30n 1513654496747

Kolik lidí na tom pracovalo? Tipuji kolem 5-7 tisíc. Pardubicko-libereckou trať stavělo zhruba 20 tisíc lidí asi dva roky, včetně šesti tunelů.

0/0
15.3.2018 20:59

P66e46t30r 72V90a12r16g57a 3375663870860

To nevím, ale pro mne to není podstatné. Když si uvědomíte, že nebyly klasické silnice, bagry, nákladáky, jeřáby atd. Jen volské povozy a kladka, krumpáč a lopata. A co máme dneska za možnosti a nedokážeme to ani za desetinásobek času

0/0
15.3.2018 21:03

J92i53ř85í 23E76r43b47e26n 1833324236667

Naopak, počet lidí je pro rychlost prací dost podstatný...

0/0
15.3.2018 21:10

M65a35r98e47k 15G54a57j63d98a 4403454416162

dobře, kanalizace navíc, tedy to bude trvat 2x tolik. ale 10x ? Velikost stavby zhruba srovnatelných parametrů.

0/0
15.3.2018 11:16

P49e87t25r 66V18a94r81g10a 3725483110640

I kdyby ne, tak nemůžete popřít, že i vlastní fáze stavby je u nás 10x a více pomalejší než jinde (papírování předtím nepočítám).

Vidím to hned před svým barákem - opravují 120m x 3,5m silnice. Už je to rozkopané od konce září a dosud není hotovo (veškerý provoz je uzavřen, inženýrské sítě se tu neřeší, jen výměna podkladu a asfaltu).

Jen sundání vrchní cca 2,5 cm vrstvy a panelů, co byly pod tím, trvalo 4 týdny!!!

0/0
15.3.2018 14:35

M69a17r73i31a11n58a 82K24r17á16s35n75á 7170207327211

Lidem se prostě nezavděčíš:-P Je zřejmé, že se to musí opravit a bohužel se to časově potká i opravami na silnicích. Je to logické, oboje nelze opravovat v zimě, a kdybychom čekali, až se opraví silnice, tak by se železniční trať zatím rozpadla. Takže budeme nadávat, nadávat a nadávat... protože přijedeme někam o chvilku později;-)

0/0
15.3.2018 9:48

J40a33n 92K22o50b80ě69r93s58k10ý 1260236281833

To nic nemění na situaci kdy taková trat 171 měla být opravena už dávno. A ne čekat až se zcela rozpadne.

0/0
15.3.2018 9:57

M65a62r59t45i49n 83V49e88s77e39l85ý 1580908427816

To taky, a současně už mělo být ve stavbě velkorysejší řešení úseku Praha - Beroun. U nás je bohužel v tomto ohledu stále řada různých limitů.

0/0
15.3.2018 10:56

P89e89t11r 84L59u87k41á25š 4185514296355

Odstavte jeste letiste....kdyz uz tak uz! ;-D

0/0
15.3.2018 9:47

D14a37n52i58e65l 10P88a31n68e23k 6562731812370

Proc v tomhle kocourkove nefunguje nejaka domluva v rizeni staveb? To se rozkopou silnice, rozkopou se vlaky, vse se zacne radoby opravovat a nikdo se nikam nedostane. To je furt do kola rok co rok. Tady nejen, ze se neumi stavet nebo opravovat rychle a hlavne kvalitne. Tady se neco dela pul roku nebo 10let a vysledek je jak kdyz to delaji ucni ze skoly bez dozoru a stoji to ranec penez jak kdyby to delali ti nejlepsi profici.

0/−1
15.3.2018 9:30
Foto

O89n43d25r82e63j 31V78a60l76o20u36s22e42k 4340771307441

To se lehko řekne - v situaci, kdy výkupy pozemků pro stavbu váznou, teď vám vyprší platnost EIA, každé výběrové řízení napadne protiuchazeč u UOHS a nakonec se ještě nějaký ňouma ohradí proti prodloužení platnosti stavebního povolení, jste rádi že nakonec po 8 letech vůbec můžete začít stavět...

+1/0
15.3.2018 11:42

D64a23n84i49e86l 37P92a89n53e60k 6302751542200

Samozrejme. ze se to lehko rekne a stejne tak se da i lehko delat, ale to by z toho nebyla ta spravna mala domu jak bylo jiz mnohokrat prokazano, ze?

Pokud chci neco stavet, tak si nejdriv musim pripravit pudu je to tak? Zjistim si zda je mozne na takovych parcelach stavet. Pokud ano, tak nejprve odkoupim parcely a pak zadam o povoleni! Necham si k tomu vypracovat EIA a nemam strach, ze neco nestihnu pred koncem platnosti. Ale tady ne. Tady se to dela vsechno obracene. Nejdriv za zadam a pak se roky dohaduju o pozemek ;-D To si vazne za ty leta neumi udelat logicky postup ktery mi pokreje vse tak aby to slo? Jasne ne vzdy je to ruzove a podle planu, ale tady se stavi vetsina timhle diletanstkym zpusobem. Navic kazda stavba se u nas nesmyslne casove protahuje. Jak je mozne, ze napriklad v Holandsku jsou schopni za vikend udelat novy dalnicni most a u nas si na to berou 8-9mesicu???

Raguji ted na dalnici D8 ZDIBY. Tam zacala demolice a stavba noveho mostu. Zacali zacatkem mesice brezna, a dokonceni listopad??? Jako fakt???

3 dny vs 240dnu? Tady je fakt nekde chyba!

+1/0
15.3.2018 12:25

P77e59t51r 80V91a67r64g13a 3345753740480

Já mám výše obdobný případ ("z Kladna") z roku 1857/1858. Za 79 dnů bylo postaveno 22,7 km železnice.

Myslím si, že vám, kde je chyba - ve státě a státních úřednících.

Dám vám k dispozici svoje zkušenosti ze stavby domu (skoro před 15 lety, kdy nebyl takový boom jako dnes): Sháněl jsem bagr. A chlápek se mě ptá: pro koho to je a na jak dlouho? říkám soukromý investor - rodinný dům, práce tak na 1/2-1 den. A on tak to ne, do toho nejdu. Já dělám pro obec nebo stát - ten mi dá 3x vyšší sazbu, místo 1 dne to můžu dělat "papírově" měsíc - to mi zaplatí, když se jim výkop nebude líbit, tak mi ho zaplatí znovu a vy byste to reklamoval, kdyby se vám to nelíbilo.

Takto mi odpovědělo 6 dalších soukromníků. Až jsme našel sedmého a ten mi řekl - jedině za podmínky "bez papíru" a nikdy jsme tam nebyl.

Tak takto jsme pochopil jak to v Čechách funguje o státních/obecních stavebních zakázek

0/0
15.3.2018 14:59

J39a87r55o96s90l92a22v 46J83o72s75e58f 5742950360384

A hlavně nestavte nic k letišti. To by pražští dročkaři, okrádaní zlým Uberem přišli na mizinu! A museli by zrychlit denní jízdy kolem magistrátu! ;-D;-D;-D;-D;-D

+21/0
15.3.2018 8:59

J87o17s25e88f 59M67i32k56u27l77í62k 8444397986

Takže se prý tedy přeruší na dobu rekonstrukce park. zony na P6, když není možnost jezdit vlakem a busy jsou již dost nacpané, tak bych jel autem.

0/0
15.3.2018 8:52

M19i59l73o21š 88S63e12t97í63k 3399829414720

A k čemu to bude dobré? Ono i se zónami tam není kde zaparkovat.

0/0
15.3.2018 12:26

J93o86z74e32f 26S71t37e74b46i68l58a 3585787305327

Pokrok nezastaví ! ;-)

0/0
15.3.2018 8:47

J49o72s24e58f 11Š53v72e65c 6975116844473

Do Prahy jedine letadlem !

A to musite letet v den, kdy nebudou stavkovat taxikari

0/0
15.3.2018 8:34

M74i85l19o61š 58S75e35t58í62k 3399139404270

A k čemu potřebujete taxi? Busem jste za chvíli na metru (Veleslavín, trasa A).

0/0
15.3.2018 12:29

M66a71r44e23k 14P61o39s83p80í74š23i66l 2675825711

Hm, koukám že velké investice se zase řeší kolem Prahy. A regiony zase dostanou kulový. Kdy konečně alespoň opraví silnice III a IV třídy na nichž jezdí většina lidí denně do práce z vesnic. Pak se nedivme jak dopadají Volby,kdy Praha jde vždy proti celé republice. A lidé z Prahy nechápou problémy lidí v regionech.

+1/−16
15.3.2018 8:32

V49a24š18e33k 25P86l89u98s60k59a95l 2107128940721

Tohle ale není pro pražáky, ale právě pro lidi z venkova dojíždějících do Prahy.

+14/−1
15.3.2018 8:36

R86a42d21i28m 82J86a11n31o84t95a 8333180901145

Ta sedla ;-D

+4/0
15.3.2018 8:54

J43a48r90o18s51l86a22v 25J93o16s12e79f 5812450610544

Ne všichni z venkova dojíždí do Prahy! To si může myslet jen omezený pražák. Ono taky jet do Prahy vlakem je docela zážitek - toho bordelu kolem tratí... A kolem silnic též a navíc bilboardy.Opravdu skvělá vizitka pražáků!

0/−4
15.3.2018 8:54

P64e38t80r 84N12o35v33o55t64n87y 1621230861

Ale dost na to, aby takové investice byly potřeba.

+4/0
15.3.2018 9:02

V48a28š62e80k 18P55l26u57s18k93a53l 2857748270271

Nikdo netvrdil že "všichni" dojíždějí do Prahy. Ale vyjmenované tratě jsou hlavně na dojíždění do Prahy. S tím "bordelem" s Vámi souhlasím, až na to, že tak vypadá většina republiky.

+6/0
15.3.2018 9:13

Najdete na iDNES.cz